ولی مسعود: عدم برگزاری انتخابات به فروپاشی نظام منتهی خواهد شد

© Photo / فحه مسعودولی مسعود: عدم برگزاری انتخابات به فروپاشی نظام منتهی خواهد شد
ولی مسعود: عدم برگزاری انتخابات به فروپاشی نظام منتهی خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمدولی مسعود رییس بنیاد احمدشاه مسعود بیان داشت که قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور در دوران حکومت وحدت ملی نقض شده و رهبری حکومت تمام مصوبات شورای ملی را نادیده گرفته و با فرمان حکومت را اداره می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، احمد ولی مسعود که رییس جریان آجندای ملی نیز است، در کنفرانسی زیر نام" وفاق ملی" در کابل بیان داشت که حکومت نه براساس قانون اساسی و نه براساس توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی عمل می‌کند و با فقدان مشروعیت به کارش ادامه می‌دهد.
آقای مسعود بیان داشت که قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور در دوران حکومت وحدت ملی نقض شده و رهبری حکومت تمام مصوبات شورای ملی را نادیده گرفته و با فرمان حکومت را اداره می‌کند.

وی با اشاره به مساله برگزاری انتخابات، این پروسه را تنها راه روشن برای انتقال قدرت و تغییر اوضاع در کشور دانسته، افزود، به رغم آنکه انتخابات تنها نقطه امیدواری مردم را تشکیل می‌دهد اما هیچ نشانه ای که نشان دهنده برگزاری انتخابات باشد تاکنون دیده نشده است.

رییس بنیاد احمد شاه مسعود در این باره تاکید کرد که سران حکومت هیچ اراده و آمادگی برای برگزاری انتخابات نداشته و از طریق شورا سازی‌های غیر ملی و حاتم بخشی تجزیه طلبانه، فراتر از عمر قانونی‌اش می‌خواهد به اقتدار خود ادامه دهد.

رییس آجندای ملی در این باره از جامعه جهانی خواست که به رغم حمایت‌های گذشته‌شان از نظام افغانستان، یا حکومت را به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه وادار کند و یا از طرح بدیل جریان‌های سیاسی با فقدان انتخابات حمایت نمایند.

گفتنی است که پیش از این نهادهای ناظر انتخابات نیز به برگزاری شفاف و به موقع انتخابات توسط کمیسیون انتخابات با ساختار و کارکرد موجودش بی باوری نشان داده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала