نخستین بیانیه وزیر امور خارجه جدید امریکا/ خطر بد برای ایران

© AFP 2023 / Jim Watsonنخستین بیانیه وزیر امور خارجه جدید امریکا/ خطر بد برای ایران
نخستین بیانیه وزیر امور خارجه جدید امریکا/ خطر بد برای ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پامپئو در پی انتصاب به عنوان وزیر امور خارجه امریکا از سوی دونالد ترامپ بیانیه‌ای منتشر کرد.

برکناری وزیر خارجه امریکا توسط ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
برکناری وزیر خارجه امریکا توسط ترامپ
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از سی ان ان، مایک پامپئو رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، آورده است: از ترامپ به خاطر ایجاد امکان خدمت به عنوان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی و همچنین فرصتی که برای خدمت به عنوان وزیر امور خارجه در اختیارم قرار داده است، عمیقا سپاسگزارم. رهبری او امریکا را به کشوری امن‌تر تبدیل کرده و من به نمایندگی از او و مردم امریکا در جهان به دنبال آبادانی هر چه بیشتر امریکا خواهم بود.

وی در ادامه نوشته است: خدمت در کنار مردان و زنان بزرگ در سیا که با استعدادترین و متعهدترین خدمتگزاران عمومی بوده‌اند که با آن‌ها مواجه شدم، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات زندگی من بوده است. به کاری که ما از جانب امریکا انجام داده‌ایم، افتخار می‌کنم و می‌دانم که سیا به تلاش‌های خود تحت رهبری جینا هاسپل ادامه خواهد داد.
پامپئو خاطرنشان کرد: درصورت تایید انتصابم، به دنبال هدایت بهترین دستگاه دیپلماسی جهان در راستای تحقق و اجرای سیاست خارجی رئیس‌جمهور خواهم بود. در دوران ریاست من در آژانس اطلاعات مرکزی، در کنار بسیاری از افسران خدمات خارجی و مقام‌های وزارت امور خارجه امریکا اینجا در ایالات متحده که سرآمد آزادی است، خدمت کرده‌ام. می‌دانم که از آن‌ها خواهم آموخت و همان‌طوری که ترامپ در خطابه سالانه خود گفت، برای حصول اطمینان از اینکه امریکا همیشه جایی امن، قدرتمند، پرغرور، توانمند و آزاد است، تلاش خواهم کرد.

رئیس سیا گزینه اصلی جانشینی تیلرسون - اسپوتنیک افغانستان
رئیس سیا گزینه اصلی جانشینی تیلرسون

یادآوری می کنیم، که پامپئو پیشتر در سمت ریاست سازمان سیا مواضع بسیار خصمانه ای را در برابر ایران اتخاذ کرده است.

او علاوه بر این مدعی پیوند دانستن ایران با گروه تروریستی داعش شده است.

او همچنان ایران را یک دولت آدمکش خطاب کرده بود و در سخنرانی اش در اکتوبر 2017 وعده داده بود، تا برنامه غنی سازی ایران را محدود و توافق هسته ای ایران را لغو کند. او علاوه بر مخالفتهای بیشمارش با برجام در ماه اکتوبر اعلام کرد، که جامعه اطلاعاتی امریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور باید کار را برای تهران در مسیر ایفای نقش منطقه ای از طریق اعمال تحریم بر شرکت هایی که با سپاه پاسداران در ارتباط هستند را سخت تر کند.  این اظهارات پامپئو اندکی پس از اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ اعلام شد و در واقع آغازی برای کمپین ضد توافق هسته ای بود.

او پیش از ان نیز در نومبر 2016 زمانی که پامپئو برای ریاست سازمان سیا انتخاب شد. هشدار داد که تهران قصد دارد تا امریکا را نابود کند و برجام را توافقی فاجعه‌بار نامید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала