پدری در دایکندی نام پسر خود را دونالد ترامپ گذاشت + عکس

© REUTERS / Brian Snydeپدری در دایکندی نام پسر خود را دونالد ترامپ گذاشت + عکس
پدری در دایکندی  نام پسر خود را دونالد ترامپ گذاشت + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به تازه‌گی تصاویرهای از طریق‌ رسانه‌های اجتماعی دست به دست شدند که نشان‌دهنده نام فرزندی بود که توسط پدرش، دونالد ترامپ نام گذاشته شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خامه پرس"این اقدام از سوی پدری به نام سید اسدالله پویا که باشندۀ اصلی ولایت دایکندی است، صورت گرفته‌ که با واکنش‌های گوناگون شهروندان افغانستان همراه بوده‌است.
منتقدان این مرد گفته اند که او با گذاشتن نام دونالد ترامپ بالای پسرش مخالف رسم و عنعنات افغانستان رفتار کرده و نام یک کافر را برای فرزندش انتخاب کرده‌است.
مخالفان اقدام آقای پویا دلیل این کار او را، فراهم نمودن زمینه به خارج از کشور گفته و خاطر نشان ساخته‌اند که او در آینده می‌تواند ادعا کند به دلیل این که من نام پسرم را ترامپ گذاشتم، شماری از افراد او را تهدید می‌کنند.
در عین موافقان آقای پویا افزوده که او اختیار گذاشتن نام پسر خود را دارد و هرچه که بخواهد می‌تواند، بگذارد و اظهار کرده اند که او جمله افراد زیرک در افغانستان است که یک راۀ کاملا جدید را به خاطر رسیدن به هدف خود انتخاب نموده‌است. 

اما این‌که سید اسدالله پویا پدر سه طفل، چرا نام یکی از فرزندانش را دونالد ترامپ گذاشته، می‌گوید که دربارۀ دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا کتاب‌های زیاد را خوانده و در نتیجه او را شخصی بسیار موفق پیدا کرده‌ که می‌خواهد پسرش در آینده نیز چنین فردی باشد.
آقای پویا گفته که با انتخاب کردن نام دونالد ترامپ بالای پسرش با مشکلات مختلف در خانه‌واده و نهادهای حکومتی روبرو شده که حتی رابطۀ پدرکلان و مادرکلان و اقارب شان نیز با آنان به طور کلی تغییر کرده‌اند.
او هرچند می‌گوید که قصد سفر و یا مهاجرت دایمی را به ایالات متحده امریکا را ندارد، ام می‌افزاید که او با خانه‌واده و ترامپ کوچک می‌خواهد که به دیدار رییس جمهور ترامپ برود.
آقای پویا هم‌چنان خواست دیگری از دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا دارد و از او می‌خواهد که به‌خاطر آمدن صلح در کشور و تامین امنیت شهروندان افغان توجه جدی نماید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала