سرور دانش: هویت قومی برای خرید و فروش نیست

© Photo / دفتر دانشسرور دانش: هویت قومی برای خرید و فروش نیست
سرور دانش: هویت قومی برای خرید و فروش نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که هویت‌های قومی چیزی نیست که کسی بتواند آن را بفروشد و بهترست ازهویت‌ها برای مقاصد سیاسی خود هزینه نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم سال‌روز شهادت عبدالعللی مزاری در پهلوی این‌که دربارۀ کارنامه‌‌های شهید وحدت ملی افغانستان صحبت کرد، روی موضوعات جاری کشور نیز سخن‌رانی نمود وافزود که ما در حکومت نمی‌خواهیم هیچ‌چیزی را خواه بد یا خوب، خواه به نفع دولت ویا به ضرر دولت، از چشم مردم پنهان نگه‌داریم و از ارگ ریاست جمهوری خواست تا فیصدی حضور اقوام را در تمام سطح ادارۀ افغانستان از بالا تا پایی را نشر کند.
آقای دانش دربارۀ هویت قومی می‌گوید که هویت‌های قومی چیزی نیست که کسی بتوند بفروشد ویا کسی دیگری خریدار آن باشد، این هویت‌ها نه در کلمه‌یی محو می‌شود و نه با کلمۀ دیگر برجسته، بل‌که واقعیت‌های موجود در عالم خلقت است که در قانون اساسی ما هم تثبیت شده‌است.
او تاکید کرد که بهتر است از این هویت‌ها برای مقاصد سیاسی خود هزینه نکینم و افزود که امروز همۀ ما در حکومت طرفدار یک گفتمان ملی هستیم و هیچ کسی طرفداری تضعیف بنیادی ملی کشور خود نیستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала