دلیل بی نظیر بودن استیون هاوکینگ در چه نهفته بود؟

© AFP 2023 / Justin Tallisدلیل بی نظیر بودن استیون هاوکینگ در چه نهفته بود؟
دلیل بی نظیر بودن استیون هاوکینگ در چه نهفته بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استیون هاوکینگ فیزیکدان مشهور و محبوب دنیا، در گذشت اما او توصیه ها و پیش بینی های خود را در مورد چگونگی رفتاربا موجودات فرازمینی و پایان جهان برای بشریت به میراث گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک،استیون هاوکینگ مرد دوران که یکی از نابغه های فیزیک و از مشهور ترین افراد در دنیای علوم بود و مسایل پیچیده را به زبان بسیار ساده بازگو می نمود ، جهانیان را وادار ساخت تا در مورد " انفجار بزرگ" و "گودال ها" عمیقا تفکر نمایند.
سایت دانشگاه کیمبریج لندن زمانی که مقالات علمی او را منتشر نمود به دلیل "هجوم علاقمندان" از فعالیت باز ماند.
این دانشمند بزرگ به بیماری نادر " اسکلروز جانبی امیوتروفیک" مبتلا بود ، اما با این وجود او زندگی فعالی را به سر می برد. او دو بار ازدواج نموده و صاحب فرزندان هم بود و او را در تمام جهان می شناسند.
ایده های او نه تنها کارشناسان، بلکه افراد عادی را برای مدت ها مصروف می سازد
هاوکینگ از جمله پیش بینی کرد که هوای کره زمین در رابطه با افزایش جمعیت و افزایش مصرف انرژی بطور طاقت فرسا گرم شده و شبیه سیاره زهره خواهد شد. او پیش بینی کرد که انسان ها 200 تا 300 سال بعد مجبور خواهند شد به سیارات دیگر نقل مکان کنند. وی توصیه نمود که بهتر خواهد بود اگر انسان ها زودتر — طی 30 تا 50 سال آینده به سیارت دیگر مهاجرت کنند.
او همچنن گفته است که ایجاد هوش مصنوعی باعث نابودی بشریت خواهد شد. او گفته بود که زمین در نتیجه مصرف انرژی و رشد بی حد جمعیت تا سال 2600 به یک " توپ شعله ور" مبدل خواهد شد.
هر چه است، هاوکینگ معتقد بود، که بشریت به نقطه غیر قابل برگشت نزدیک شده است. او گفته بود: "زمین برای ما بیش از حد کوچک شده ، جمعیت با سرعت وحشتناک در حال رشد است ، ما خود ، خود مان را نابود می کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала