دانشمندان: استفاده از دخانیات باعث ناشنوایی افراد می‌شود

© AFP 2023 / Liu Jinدانشمندان: استفاده از دخانیات باعث ناشنوایی افراد می‌شود
دانشمندان: استفاده از دخانیات باعث ناشنوایی افراد می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استفاده از تبناکو نه‌تنها منجر به ایجاد سرطان ریه و امراض قلبی می‌شود، بلکه باعث از دست‌دادن حس شنوایی نیز شده می‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجلهٔ Nicotine and Tobacco Research، داکتر هو هوان‌هوان، کارشناس مرکز ملی صحت جهانی و معالجه در توکیو گفته است: "اگر ما می‌خواهیم از گسترش ناشنوایی جلوگیری کنیم، پس باید با استفاده از دخانیات مبارزه کنیم".

براساس آمار سازمان جهانی صحت، امروز در تعداد استفاده‌کنندگان از دخانیات به ۱.۱ میلیارد نفر می‌رسد که یک شمار زیادی از این افراد در کشورهای در حال توسعه و کشورهای در حال گذار زندگی می‌کنند. براساس تحقیقات اخیر، حدود ۶۰ درصد استفاده‌کنندگان از دخانیات به دلیل مشکلات صحی در نتیجه استفاده از تنباکو، پیش از موعد می‌میرند. دانشمندان مرکز ملی صحت جهانی و معالجه در توکیو به یک پیامد منفی دیگر استفاده از دخانیات نیز پی برده اند. این دانشمندان با تحت نظرداشتن و انجام تحقیقات درمورد صحت ۵۰ هزار شهروند جاپان از سال ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۶، ارتباط استفاده از دخانیات و مشکلات شنوایی را کشف کردند.

نتایج این تحقیقات نشان داده اند که بطور اوسط، استفاده‌کنندگان از دخانیات ۱.۶ مرتبه بیشتر با از دست‌دادن حس شنوایی نسبت به افرادی که از دخانیات استفاده نمی‌کنند، مواجه می‌شوند.

به گفته نویسندگان این مقاله علمی — تحقیقاتی، این کشف جدید می‌تواند برای افرادی که تلاش دارند از اعتیاد به دخانیات خودداری کنند، انگیزهٔ خوبی باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала