نیکلسون: کابل را محافظت می‌کنیم

© AP Photo / Rahmat Gulنیکلسون: کابل را محافظت می‌کنیم
نیکلسون: کابل را محافظت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان نیکلسون، فرمانده امریکایی نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید که کابل در محور توجه نیروهای خارجی قرار دارد تا آن شهر را تقویت بخشیده و از مردم کابل و جامعه جهانی که در آن حضور دارند، حفاظت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، آقای نیکلسون روز چهارشنبه (۲۳ حوت) به خبرنگاران گفت:"حملات اخیر شکاف و خلأ بزرگ امنیتی را ایجاد کرده است. کابل تاثیرات استراتژیک داشته و از اهمیت زیادی در ماموریت ما برخوردار است."
اظهارات این جنرال ارشد امریکایی در افغانستان، نشاندهنده نگرانی های عمیق در باره قصد طالبان برای انجام حملات بزرگ در کابل می باشد که هدف آن تضعیف حکومت و جامعه بین المللی پس از گذشت ۱۷ سال جنگ می‌باشد.
آقای نیکلسون گفت که نفوس کابل در حال حاضر به ۵ میلیون نفر می رسد؛ در حالی که در ۲۰۰۱ این رقم ۵۰۰ هزار نفر بود. به گفته این جنرال امریکایی، این هرج و مرج ناشی از تراکم گسترده نفوس "تامین امنیت را دشوار ساخته است."
فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان تاکید کرد که شاهد "تغییر تاکتیک و رقم مشابه حملات (گروه های مخالف مسلح افغانستان) با وسایل کشنده تر و انفجارات بمب‌گذاری کورکورانه" خواهند بود که بیشتر قربانی آن حملات را "غیر نظامیان تشکیل می دهند."
اظهارات فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان و تآکید بر تامین امنیت کابل و شهروندان آن شهر در حالی بیان می شود که چندی پیش رئیس جمهور غنی در یک مصاحبه با سی ان ان گفت که این شهر "در محاصره" قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала