علاقمندی کابل به هلیکوپترهای روسی

© Sputnik / Kirill Kallinikovمی-35
می-35 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابل از روسیه تقاضأ تحویل رایگان هلیکوپترهای می 17 و 35 را نموده است.

عبدالقیوم کوچی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در روسیه اظهار داشته است که کابل علاقمندی به هلیکوپتر های می-17 و می 35 روسی ادرد و از روسیه تقاضأ تحویل رایگان چنین هلیکوپتر را می نماید.

کوچی به اسپوتنیک گفت: «همکاری تخنیکی نظامی بین افغانستان و روسیه سابقه تاریخی دارد. اکنون هم یک قسمت زیاد قوای مسلح افغانستان با تسلیحات ساخت شوری سابق مجهر میباشد. قبلاً هلیکوپتر های می-17 و 35 روسی را با خود داشتیم که یک تعداد از آنها تا کنون هم فعال اند و اما یک تعداد از آنها به ترمیم نیاز دارند».

به گفته وی، افغانستان علاقمندی به هلیکوپترهای روسی دارد، زیرا آنها برتری خود را در شرایط افغانستان به اثبات رساندند.

کوچی افزود:« فعلاً دولت ما امکانات خرید چنین هلیکوپترها را نداد و امریکا بنا بر دلایل واضع مثل سابق از خریداری چنین هلیکوپترها به افغانستان امتناع می ورزد. میخواهم تاکید کنم که امریکا به شکل رایگان هلیکوپتر های نوع Black Hock را به قوای مسلح افغانستان تحویل نموده است و پیشنهاد می نمایم که روسیه نیز دست به اقدام شود و رایگان هلیکوپترهای می-35 را به اردوی افغانستان تحویل دهد. چنین حرکت نیک روسیه می تواند در مبارزه مشترک ما علیه دشمن مشترک "تروریزم" مساعدت می نماید و چنین اقدام روسیه از طرف اجماع دو کشور و جامعه بین المللی با قدردانی ارزیابی خواهد شد».  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала