بازداشت یک گروه از اختطافچیان در ولایت بغلان

© REUTERS / Omar Sobhani بازداشت یک گروه از اختطافچیان در ولایت بغلان
بازداشت یک گروه از اختطافچیان در ولایت بغلان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست امنیت ملی ولایت بغلان با پخش خبر نامه ای از دستگیری یک گروه از اختطافچیان و آزاد شدن چند تن از افراد اختطاف شده در این ولایت خبر داده است .

به گزارش اسپوتنیک، عصمت الله برادر حاجی امان اتمانزی، وزیر مشاور رئیس جمهور از جمله آزاد شدگان میباشد. وی مدت ۷۵ روز قبل از مسیر شاهراه عمومی  کندز-بغلان توسط همین گروه ربوده شده بود.

ذبیع الله شجاع، سخنگوی پولیس بغلان میگوید که در نتیجه عملیات مشترکی که با اطلاعات و مدیریت ریاست امنیت ملی و پولیس ملی ولایت بغلان در سرک ۷ ولسوالی بغلان مرکزی انجام شد بر علاوه افراد ربوده شده توسط آن گروپ تعدادی ۵ تن از اختطافچیان بازداشت گردیده هم چنان یک میل سلاح کلاشینوف، یک میل پیکا و یک قبضه راکت نیز از نزد این افراد بدست آمده است.

آقای شجاع در مورد اینکه افراد اختطاف شده در کجا نگهداری میشدند چیزی نگفت. اما اطلاعات دقیق میرساند که این افراد در پایگاه قوماندان میرویس یکی از قوماندانان مسلح مربوط به حزب اسلامی گلدین حکمتیار نگهداری میشدند.

قوماندان میرویس یکی از سرگروپ های مشهور حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در ولایت بغلان میباشد که بیشتر از ده سال در کنار گروه طالبان در مقابل نیروهای امنیتی جنگیده است و به ده ها تن از نیروهای امنیتی را در نبردهای مختلف در ولسوالی بغلان مرکزی کشته است اما با پیوستن گلبدین حکمتیار به روند صلح قوماندان میرویس نیز از جنگ دست کشیده ولی تا کنون حتی یک میل سلاح خود را هم به حکومت افغانستان تسلیم نکرده است.

 

 

 

 

© Sputnik / JAKبازداشت یک گروه از اختطافچیان در ولایت بغلان
بازداشت یک گروه از اختطافچیان در ولایت بغلان - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت یک گروه از اختطافچیان در ولایت بغلان

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала