نقض آداب دیپلماسی لندن در برابر مسکو

CC0 / Pixabay / نقض آداب دیپلماسی لندن در برابر مسکو
نقض آداب دیپلماسی لندن در برابر مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بریتانیا پس از مسمومیت مامور پیشین سازمان اطلاعات ارتش روسیه و دخترش در شهر سالزبری این کشور همه آداب رسمی و غیر رسمی دیرینه در دیپلماسی را در پیوند با مسکو زیر پا گذاشته و به استفاده از زبان اولتیماتوم ها و ضرب العجل ها رو آورده است

به گزارش اسپوتنیک ، روز دوشنبه ترزا می نخست وزیر بریتانیا از مسکو تقاضا کرد، تا سه شنبه شب توضیحات خود را ارائه دهد و تهدید کرد در غیر اینصورت تدابیر شدیدی در برابر روسیه اتخاذ خواهد شد. در دوران گذشته به دنبال مطرح شدن اولتیماتوم ها جنگ آغاز می شد.

واکنش وزارت امور خارجه روسیه به ا‍ظهارات اخیر وزیر دفاع بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت امور خارجه روسیه به ا‍ظهارات اخیر وزیر دفاع بریتانیا

اولتیماتوم می
روز چهارشنبه ترزا می در سخنرانی خود در مجلس عوام اظهار داشت:- "هیچگونه شکی نیست که دولت روسیه در سوء قصد به جان آقای اسکریپال و دخترش مقصر است. باید با قاطعیت زیادی نسبت به این مسئله برخورد شود".

در همین حال، نمایندگان بریتانیا از نخست وزیر بریتانیا پشتیبانی کرده و خواستار قطع "اقدامات تجاوزکارانه روسیه" و اخراج سفیر روسیه در لندن و مقابله با "تبلیغات کرملین" شدند.

اتهامات بدون مدرک

اظهارات پولیس بریتانیا درباره "پرونده اسکریپال" با هم مطابقت ندارد. رئیس بخش ضد تروریسم اسکاتلندیارد عامل مرگ افسر پیشین ارتش روسیه را ماده سمی می گوید، اما با این حال این کشور نمونه این ماده سمی را به روسیه ارائه نمی کند و سیاستمداران بریتانیایی بلافاصله این واقعه را به روسیه پیوند می دهند.

اما در همین حال جرمی کربن رئیس حزب کارگر مخالف تصمیم های احساساتی است و او خواستار بررسی بیشتر در این باره شده است. او همچنان از ترزامی خواست که توضیح بدهد که چرا دولت به خواست مسکو مبنی بر ارائه ماده سمی خودداری کرده است.

رهبر حزب کارگر تاکید کرد، که مطابق با کنوانسیون منع سلاح های کیمیاوی، نمونه از این مواد باید به سازمان منع گسترش سلاح های کمیاوی (OPCW) ارائه شود، تا در این باره تحقیقات صورت بگیرد.

وزیر دفاع بریتانیا: روسیه باید عقب نشینی کند و دهن خود را ببندد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع بریتانیا: روسیه باید عقب نشینی کند و دهن خود را ببندد

لحن صحبت ها در لندن به سرعت به سطح توهین های مستقیم رسیده است
گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس گفت: ما در انتظار پاسخ مسکو به آنچه ما انجام دادیم خواهیم بود. کاری که روسیه در سالزبری انجام داده، یک اقدام کاملا بی رحمانه و شرم آور است و ما به آن پاسخ دادیم. اگر صادقانه بگویم، روسیه باید عقب نشینی کرده و دهان خود را ببندد.
نخست وزیر بریتانیا همچنین اعلام کرد، همه تماس های دوجانبه خود با روسیه را در سطح عالی به حالت تعلیق در می آورد و همچنین دعوت از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را برای بازدید از لندن پس می گیرد.

ندادن پاسخ به پرسشها
به گفته ماریا زاخاروا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، لندن خواهان گفت و گو با روسیه درباره چگونگی مسمومیت سرگئی اسکریپال مامور پیشین سازمان اطلاعات ارتش روسیه و دخترش نیست و چهار یاداشت روسیه پیرامون این قضیه را بریتانیا عملا بی پاسخ گذاشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала