وزیر تحصیلات عالی افغانستان: با دانشگاه های غیر استاندارد برخورد می شود

© کریموزیر تحصیلات عالی افغانستان: با دانشگاه های غیر استاندارد برخورد می شود
وزیر تحصیلات عالی افغانستان: با دانشگاه های غیر استاندارد برخورد می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر تحصیلات عالی افغانستان گفت، اگر دانشگاههای خصوصی در افغانستان به خصوص در هرات سطح کیفی خود را ارتقا نسازند صلاحیت توزیع مدرک تحصیلی لیسانس و دیگر دوره های درسی را از آنها خواهد گرفت.

وزیر تحصیلات عالی افغانستان: افغانستان دیگر نیاز به دانشکده های خبرنگاری، حقوق و اقتصاد ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر تحصیلات عالی افغانستان: افغانستان دیگر نیاز به دانشکده های خبرنگاری، حقوق و اقتصاد ندارد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی افغانستان گفت: اگر دانشگاههای خصوصی در افغانستان به خصوص در هرات سطح کیفی خود را ارتقا ندهند، صلاحیت توزیع مدرک تحصیلی لیسانس و دیگر دوره های درسی را از ان ها خواهد گرفت.

وی بیان داشت: نبود کیفیت در دانشگاههای خصوصی در آنها سبب شده تا بیشتر دانشجویان پس از اتمام دوره آموزشی مهارتهای لازم را کسب نکنند.

وی افزود: شکایت های زیادی مبنی بر تدریس و آموزش بی کیفیت در دانشگاه های خصوصی به این وزارت رسیده و ثبت شده است.

وزیر آموزش عالی افغانستان تاکید کرد: برای نظارت از عملکرد دانشگاههای خصوصی و استاندارد شدن انها بخش ویژه ای در وزارت تحصیلات عالی ایجاد شده و از این پس با دانشگاههای غیر استاندارد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر عبدالله فائز رئیس دانشگاه هرات نیز گفت:به دستور وزیر آموزش عالی افغانستان از این پس آنها وظیفه دارند تا از دانشگاه های خصوصی نظارت جدی کنند و با دانشگاههای خصوصی که خلاف مقررات این وزارت فعالیت دارند برخورد کنند.

وی خاطر نشان ساخت: از این پس باید تمام دانشگاهها در هرات مانند دانشگاه دولتی هرات مقررات را رعایت کرده و معیاری عمل کنند.

در حال حاضر در هرات 10 دانشگاه خصوصی فعالیت دارد که در رشته های مختلف نیز دانشجویان را اموزش میدهند و سالانه صد ها تن از این دانشگاهها نیز فارغ التحصیل میشوند.

یادآوری می کنیم، که وزیر تحصیلات عالی افغانستان پیش از این گفته بود، که افغانستان دیگر نیازی به رشته های خبرنگاری، اقتصاد و حقوق ندارد، که این گفته های وزیر با واکنش های زیادی از دانش آموختگان این رشته ها روبرو شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала