وزیر آلمانی: اسلام برای ما بیگانه است

© REUTERS / Michael Dalderوزیر آلمانی: اسلام برای ما بیگانه است
وزیر آلمانی: اسلام برای ما بیگانه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین مناقشه در دولت جدید آلمان، به وجود آمد، و دلیل این امر، اظهارات هورست زیخوفر، وزیر داخله آلمان درمورد مسائل اسلامی بود.

به گزارش اسپوتنیک، هورست زیخوفروزیر داخله آلمان گفت که اسلام بخشی از فرهنگ آلمان نیست، اما درعین حال اعتراف نمود که مسلمانان، بخشی از آلمان را تشکیل می دهد.
او تاکید کرد که مسلمانان ساکن در کشور "به طور طبیعی بخشی از آلمان هستند". او گفت: "با این حال، این بدان معنا نیست که ما به خاطر مراعات کردن نزاکت های دروغین، باید از سنت های خود بگذریم."
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به سرعت به اظهارات وزیر خود اعتراض کرد و گفت: به رغم ریشه های یهودی-مسیحیان آلمان، امروزه بیش از چهار میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند.
او پس از گفتگو با استفان لوئن، نخست وزیر سویدن به خبرنگاران گفت: مسلمانان بخشی از آلمان هستند و مذهب آنها اسلام نیز بخشی از آلمان است.
این اظهارات وزیر داخله، مخالف سخنان نخست وزیر آلمان آنگلا مرکل است که، بارها ادعا کرده که اسلام بخشی از جمهوری فدرال آلمان است. نماینده رسمی دولت آلمان، استفن سایبرت به باظهارات زیخوفر واکنش نشان داد.
او اظهار داشت که اگر چه از لحاظ تاریخی آلمان بیشتر تحت نفوذ سنت های مسیحی و یهودی قرار دارد، اما ما نباید در مورد 8 میلیون مسلمانان راکه در این کشور زندگی می کنند فراموش کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала