یونس قانونی: توطئه جدیدی برای ایجاد نفاق ملی در راه است

© Photo / کسرایونس قانونی: توطئه جدیدی برای ایجاد نفاق ملی در راه است
یونس قانونی:  توطئه جدیدی برای ایجاد نفاق ملی در راه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق پارلمان افغانستان نتیجه سرشماری جدید سازمان ملل که بر کاهش شدید نفوس در شمال و مرکز افغانستان تاکید دارد را توطئه‌ای جدید برای ایجاد نفاق در این کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک، درحالی که صندوق جمعیت سازمان ملل اخیر با همکاری چند بنیاد بین‌المللی با استفاده از تخنیک ماهواره‌ای از افزایش جمعیت افغانستان در مناطق جنوبی و کاهش در مناطق شمالی و مرکزی خبر داده است، «محمد یونس قانونی» رئیس سابق پارلمان افغانستان این سرشماری را توطئه‌ای برای ایجاد نفاق دانست.
وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان در آینده‌ای نزدیک گفت: براساس این سر شماری گفته می‌شود که 80 درصد از مردم شمال و 50 درصد از مناطق مرکزی این کشور مهاجرت کرده‌اند و دولت باید از اجرای این توطئه‌ها جلوگیری کند.
قانونی افزود: هیچ سلاحی کشنده‌تر از نفاق قومی در افغانستان وجود ندارد و این موضوع از تروریسم نیز بیشتر مردم را تهدید می‌کند.
«عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز اخیرا بی عدالتی‌های کنونی در کشور را زمینه‌ساز نفاق اعلام کرده بود.
وی با تاکید بر ضرورت عدالت و برابری برای برقراری ثبات در افغانستان گفت: تفرقه‌هایی که بین رهبران، مقامات و مردم افغانستان ایجاد شده این کشور را تضعیف کرده است.
رئیس اجرایی دولت افغانستان با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات از مردم این کشور خواست تا بار دیگر به پای صندوق‌های رای روند تا سرنوشت خود را تعیین کنند.
وی همچنین تاکید کرد که این بار آرای آنها با شفافیت تمام شمرده خواهد شد و او اجازه نمی‌دهد اتفاق انتخابات گذشته تکرار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала