ثبت نام پهپاد که به جای زنبور عسل گرده افشانی می کند

© Flickr / Mike Mozartثبت نام پهپاد که به جای زنبور عسل گرده افشانی می کند
ثبت نام پهپاد که به جای زنبور عسل گرده افشانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت Walmart بزرگترین خرده فروش آنلاین در امریکا چند پهپاد گرده افشان را ثبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت Walmart بزرگترین خرده فروش آنلاین در ایالات متحده امریکا شش پهپاد را برای کمک به کشاورزان ثبت کرده است.

از این پهپادهای کوچک که با استفاده از ژل چسبنده کار می‌کنند، می توان برای کار گرده‌افشانی، جستجوی آفات نباتات و برای از بین بردن گیاهان سمی استفاده کرد.

دانشجویان در کابل موفق به ساخت پهباد شدند - اسپوتنیک افغانستان
دانشجویان در کابل موفق به ساخت پهپاد شدند+ویدیو

با انقراض زنبورها و حشرات گرده‌افشان طبیعی در جهان، تولید جهانی غذا مورد تهدید قرار می‌گیرد و تخمین زده می‌شود که 577 میلیارد دالر خسارت به بخش موادغذایی در جهان وارد شود.

استفاده از گرده‌افشانی مصنوعی یکی از راه‌های جلوگیری از  کاهش محصول در بخش کشاورزی است.

پیش از این محققان موسسه ملی علوم و فناوری جاپان اظهار  کرده بودند، که هواپیماهای بدون سرنشین، می‌توانند قسمتی از تولید موادغذایی در آینده را برعهده گیرند و عمل گرده‌افشانی زنبورها را انجام دهند.

از آنجا که بدنه پلاستیکی هواپیماهای بدون سرنشین، بیش از حد صاف است، برای نگهداری دانه‌های گرده، محققان از یک برس کوچک که از موی دم اسب ساخته شده، استفاده کردند و در قسمت زیرین این پهپاد قرار دادند.

یادآوری می کنیم، که محققان پیش از این گفته بودند، که این فناوری در آینده با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و GPS مصنوعی، گرده‌افشانی را بهتر انجام خواهد داد، اما این طراحی هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزین گرده‌افشان‌های طبیعی شود و باید از این پهپادها در کنار زنبورهای عسل استفاده شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала