آزادی گروگان های قرباغ غزنی

© J.A.Kآزادی گروگان های قرباغ غزنی
آزادی گروگان های قرباغ غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروگان های طرف های درگیر در غزنی بر اثر تلاش مقام های محلی غزنی و هیات اعزامی از کابل و ریش سفیدان هر دو جانب، آزاد شدند.

بحران قره‌ باغ-غزنی به قوت خود باقی است - اسپوتنیک افغانستان
بحران قره‌ باغ-غزنی به قوت خود باقی است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عارف نوری سخنگوی والی غزنی گفت: بر اثر تلاش مقامات محلی غزنی،هیات حکومت مرکزی و ریش سفیدان هر دو جانب، امروز شنبه دو گروگان منطقه شیر آباد و هفت گروگان منطقه نیخته آزاد شدند، اما او درباره چگونگی آزادی آنها بیشتر توضیح نداد. 

در همین حال محمد رضا یکتن از گروگان های منطقه نیخته قرباغ در مورد چگونه گروگان گرفته شدن خود چنین می گوید: نزدیک هفت ماه پیش از مسیر ولسوالی جغتو در حال حرکت به سوی شهر غزنی بودیم که ناگهان  افراد مسلح مردم منطقه شیر آباد پس از متوقف کردن موتر ما در مرز بین ولسوالی جغتو و قرباغ، ما را از موتر پایین و به سوی کوهی بردند و با ما بد رفتاری کردند.
وی اظهار داشت: پیش از آن ما به دست طالبان افتادیم و آنها ما را به ولسوالی ناوه که زیر کنترل طالبان است، انتقال دادند، که در مدت همین هفت ماه در اسارت طالبان بودیم.
محمد رضا می گوید، طالبان در مدت اسارت با ما برخورد خوبی داشتند و ما را زیاد شکنجه و اذیت نکرده اند.

یادآوری می کنیم، که تنش میان باشندگان منطقه نیخته و شیر آباد که در ابتدا روی مسئله آب رخ داده بود، پس از اختطاف و کشته شدن افراد هر دو جانب درگیر طی سال روان، این تنش به اوج خود رسید و زمینه ساز اعتراضات گسترده نیز در غزنی شد. اما پس از آمدن هیات حکومت مرکزی به رهبری ستر جنرال مراد علی مراد؛ معین ارشد امنیتی وزارت داخله به غزنی این تنش حل گردیده و منتج به آزادی گروگان های هر دو جانب نیز شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала