تیراندازی در یک مکتب در مریلند امریکا

© Sputnik / www.focus.in.ua /  مراجعه به بانک تصاویر تیراندازی در یک مکتب در مریلند امریکا
تیراندازی در یک مکتب در مریلند امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری از زخمی شدن چندین نفر بر اثر تیراندازی در مکتبی در ایالت مریلند امریکا خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NBC،  امروز سه‌شنبه در مکتبی در ایالت مریلند ایالات متحده امریکا تیراندازی رخ داده است، که در آن چند تن زخمی شده و به درمانگاه ها انتقال داده شده است.

هم اکنون نیروهای پولیس به این مکتب اعزام شده و تحقیق در باره ین حادثه جریان دارد.

این خبر در شرایطی منتشر شده که تیراندازی ماه پیش در محوطه مکتب «مارجی استونمن داگلاس» که 17 کشته به‌جا گذاشت، بار دیگر بحث‌ها در این کشور درباره قوانین حمل سلاح را بر سر زبان‌ها اندخته است.

 

یادآوری می کنیم، که مطابق آمارهایی که وبگاه «ووکس» فراهم کرده امریکا از حیث فراوانی وقوع خشونت و قتل با اسلحه کشوری بی‌نظیر در دنیا قلمداد می‌شود. نرخ وقوع قتل با اسلحه در امریکا با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست و این رقم برای امریکا 6 برابر بیشتر از کانادا و 16 برابر بیشتر از آلمان است.

 بررسی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2013 سال تاکنون (کمی بیش از 5 سال پیش)، در کشور امریکا مجموعاً 1624 مورد کشتار جمعی در تیراندازی‌ با سلاح رخ داده است. در این تیراندازی‌ها، تاکنون 1875 تن کشته شده‌اند و 6848 نفر نیز مجروح شده‌اند.

بررسی جزئی‌تر آمارها طبق داده‌های گان‌وایولنس‌آرکایو نیز نشان می‌دهد از ابتدای سال 2018 تاکنون (48 روز اخیر) 32 مورد تیراندازی با تلفات انبوه در نقاط مختلف این کشور رخ داده است که طی آن 59 تن جان باخته و 132 نفر زخمی شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала