حکمتیار: پارلمان به مرکز خرید و فروش تبدیل شده است

© AP Photoحکمتیار: پارلمان به مرکز خرید و فروش تبدیل شده است
حکمتیار: پارلمان به مرکز خرید و فروش تبدیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی می‌گوید که پارلمان کنونی به مرکز خرید و فروش مبدل شده و ملت از کارکردهای آن احساس شرم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری"آوا" گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در حضور هزاران تن از حامیان خود در شهر جلال آباد ، از چگونگی برگزاری انتخابات گذشته انتقاد کرد و از حکومت خواست که انتخابات آینده را با شفافیت برگزار کند و اجازه ندهد که نامزدان برای خود صندوق رأی پر کنند.

وی از پارلمان کنونی به شدت انتقاد کرد و آن را مرکز خرید و فروش خواند. رهبر حزب اسلامی همچنان از مردم خواست که در انتخابات به کسی رأی دهند که وفادار، صادق و صاحب ابتکار بهتر باشد.

حکمتیار گفت: "مردم خواهان یک پارلمان با عزت و با وقار می‌باشند، ملت در مورد پارلمان کنونی احساس شرم می کند، پارلمان به مرکز خرید و فروش مبدل شده، اما تنها راه نجات از این پارلمان، رأی به افراد صادق در انتخابات آینده می‌باشد."

گلبدین حکمتیار از حکومت وحدت ملی نیر انتقاد کرد و آن را بر اساس رأی مردم نه، بلکه حکومتی خواند که به امر جان کری، وزیر خارجه سابق امریکا شکل گرفته است.

حکمتیار از طرح خودش برای صلح حکومت افغانستان با طالبان نیز یادآوری کرد و خاطرنشان نمود، طرحی را برای پیوستن طالبان به حکومت و نیز به ملا هبت‌الله، رهبر طالبان فرستاده‌ و از او خواسته‌ است که از این فرصت استفاده کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала