کارشناس روس: مسمومیت سرگئی اسکریپال می تواند کار خود انگلیس باشد

© AFP 2023 / Ben Stansallکارشناس روس: مسمومیت سرگئی اسکریپال می تواند کار خود انگلیس باشد
کارشناس روس: مسمومیت سرگئی اسکریپال می تواند کار خود انگلیس باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسمویت دگروال سابق روس سرگئی اسکریپال می تواند توسط خود انگلیس ها صورت گرفته باشد زیرا تکنولوژی تولید ماده مسموم کننده اعصاب A234 -" نویچوک " فقط در دسترس افراد مسلکی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید رئنک یک تن از متخصصان سیستم "سلاح کیمیاویاعصاب A234 " نویچوک"می گوید: این واقعیت که دگروال سرگئی اسکریپال، مامور پیشین امنیتی روسیه تا اکنون زنده است، عدم مشارکت روسیه در مسمومیت وی را نشان می دهد زیرا حتا یک بی سواد هم می داند که روسیه هرگز از یگانه ماده سمی ساخت کشورش در چنین موارد استفاده نمی کرد.
دگروال متقاعد روسی اسکریپال و دخترش یولیا روز یکشنبه (۴ مارچ) پس از آن که در یک رستوران غذا خوردند، در یک مرکز خرید در شهر سالزبری در جنوب بریتانیا بیهوش شدند.
دولت بریتانیا می‌گوید سرگئی اسکریپال و دخترش توسط ماده کیمیاوی اعصاب A234 " نویچوک" که در روسیه تولید می شود هدف قرار گرفتند؛ روسیه دست داشتن در این واقعه را رد می‎کند.
به گفته متخصص روس، ممکن است که روشن شود که اسکریپال و دخترش توسط کدام ماده سمی مسموم شده اند و بریتانیا امکانات گسترده در اختیار دارد تا این امر را معلوم نماید.
به گفته وی بریتانیا نیز تکنولوژی ساخت ماده سمی مذکور را در اختیار دارد از سوی دیگر روسیه هیچ گونه انگیزه ای برای مسمویت او نداشت.
کارشناس می گوید ، روسیه به مسمویت اسکریپال هیچگونه منفعتی نداشت و از جانب دیگر ،روسیه نمی توانست در چنین موقیعت حساس" انتخابات و بازی های جام جهانی فوتبال " در کشورش دست به چنین اقدامی بزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала