سفر چند هفته‌یی ولیعهد عربستان سعودی به امریکا

© AFP 2023 / ALAIN JOCARD سفر چند هفته‌یی ولیعهد عربستان سعودی به امریکا
سفر چند هفته‌یی ولیعهد عربستان سعودی به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد تاج و تخت عربستان سعودی طی یک سفر طولانی به سراسر امریکا به واشنگتن رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، شاهزاده محمد بن سلمان در این سفر با دونالد ترامپ، رئیس جمهور، مایک پنس، معاون رئیس جمهور، هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی امریکا، جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا و شماری از اعضای کنگره آن کشور، دیدار کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنان با تجار بزرگ امریکا جهت بحث و گفتگو درمورد پروژه‌های نوآوری، دیدار خواهد کرد. این سفر محمد بن سلمان به واشنگتن نخستین سفر وی پس از گرفتن زمام امور دولتی در پایان سال گذشته، می‌باشد، و می‌توان آنرا سفر متقابل به سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خواند، زیرا ترامپ نیز پس از رسیدن به قدرت نخستین سفر خارجی اش را به عربستان سعودی انجام داد. در نتیجه این سفر ترامپ، واشنگتن بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی با ریاض به هزینه 110 میلیارد دالر را به امضا رسانید.

گاردین: داماد ترامپ با بن سلمان برای تحویل فلسطین به عنوان هدیه توافق کرده است - اسپوتنیک افغانستان
گاردین: داماد ترامپ با بن سلمان برای تحویل فلسطین به عنوان هدیه توافق کرده است

از تاریخ 30 مارچ، محمد بن سلمان به کرانه غربی امریکا می رود تا با مسؤولان غول های بزرگ تکنالوژی مانند گوگل، اپل و شرکت اسلحه‌سازی لوکهید مارتن، در لاس‌آنجلس و سن ‌فرانسیسکو دیدار کند.
او پس از آن به سیاتل خواهد رفت، جایی که شرکت آمازون قرار دارد و در نهایت، روز هفتم اپریل، سفر خود را با حضور در سیاتل، محل استقرار شرکت‌های نفتی، به پایان خواهد رساند.
از بن سلمان به عنوان پادشاه آینده سعودی و قدرتمندترین مرد دربار آل سعود نام برده می شود که از زمان قدرت گیری، اقدامات بحث برانگیزی را در زمینه ایجاد اصلاحات سیاسی و فرهنگی داخلی، فاجعه مرگبار منا، برخورد با شاهزادگان دربار، رابطه با رژیم اسراییل، تجاوز به یمن، برکناری ناکام نخست وزیر لبنان و همچنین پروژه ایران هراسی در خاور میانه را مدیریت کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала