هشدار مجددی: اگر انتخابات برگزار نشود، لویه جرگه برگزار می‌کنیم

© Photo / ارگهشدا مجددی: اگر انتخابات برگزار نشود، لویه جرگه برگزار می‌کنیم
هشدا مجددی: اگر انتخابات برگزار نشود، لویه جرگه برگزار می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صبغت الله مجددی رییس احزاب جهادی هشدار داد که اگر انتخابات در زمان معین برگزار نشود، احزاب جهادی با برگزاری لوی جرگه رییس جمهور و کابینه اش را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنک، به نقل از "تلویزیون یک افغانستان" حضرت صبغت الله مجددی رییس شورای عالی جهادی هشدار داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری در زمان معین آن برگزار نشود، احزاب جهادی با فراخوان لویه جرگه رییس جمهور آینده و کابینه اش را انتخاب خواهند کرد.
آقای مجددی در سخنرانی خود در گردهمایی که به پیشواز از سال نو خورشیدی در کابل برگزار گردید، هشدار داد که اگر حکومت نتواند پس از انتخابات پارلمانی، انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند شورای عالی جهادی ‌با فراخوان لویه جرگه، رییس جمهور آینده انتخاب خواهد شد.

این چهره جهادی، طرح پیشنهادی صلح حکومت در دومین نشست پروسه کابل به طالبان را دادن اختیارهای بیشتر به این گروه دانسته تاکید کردند که عملی شدن این طرح به زیان مردم و زیادروی از سوی حکومت است.

آقای مجددی افزود که طالبان افراد "متجاوز" و از آی اس آی پاکستان "فرمانبرداری" می کنند.
اعضای شورای عالی احزاب جهادی در کنار برگزاری انتخابات در زمان معین آن ، بر توزیع شناسنامه برقی، آوردن اصلاحات در نهادهای دولتی، راه اندازی پروژه های زیربنایی، فراهم سازی زمینه تفاهم با احزاب سیاسی و ایجاد فرصت‌های کاری برای باشنده های کشور، تاکید کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала