قدردانی طالبان از فراخوان اسماعیل خان جهت گفتگو با بزرگان جهادی

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulقدردانی طالبان از فراخوان اسماعیل خان جهت گفتگو با بزرگان جهادی
قدردانی طالبان از فراخوان اسماعیل خان جهت گفتگو با بزرگان جهادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان* با نشر یک اعلامیه از فراخوان اسماعیل خان، یکی از رهبران جهادی کشور مبنی بر گفتگوها میان این گروه و بزرگان جهادی، استقبال نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل خان، یکی از رهبران جهادی افغانستان در غرب کشور، در مراسم یادبود از روز شهید، از طالبان خواسته بود که اگر در مورد پيشنهاد صلح دولت، واکنش نشان نمی‌دهد بیایند با بزرگان جهادی صحبت کند تا جنگ ها و مشکلات جاری در کشور مشترکا به پایان برسد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با نشر یک خبرنامه اعلام نموده است که گروه آنها از تمام اقداماتی که بخاطر حل واقعی منازعات فعلی کشور صورت می‌گیرند، قدردانی می‌کند.

در اعلامیۀ مذکور آمده است: "در 17 سال گذشته امارت اسلامی در پیام‌های خود، سران تنظیم‌های جهادی را بارها به بسیار احترام مخاطب نموده و از آنها خواسته که در صف مقدس جهاد در پهلوی مردم خود ایستاد شوند، زیرا اشغالگران در مجموع برای افغانستان و افغان‌ها کدام ارادۀ خیر ندارند".

گروه طالبان در اخیر این اعلامیه گفته اند: " اکنون که آقای اسماعیل خان  به نمایندگی از سران جهادی سابق در مورد تفاهم و گفتگو با آنها، خواستار واکنش از امارت اسلامی شده است، امارت اسلامی  به آنهاییکه بخاطر اختتام اشغال سعی می ورزند، حمایت از اشغالگران نه‌می‌کنند آنها اگر شخصیت‌های جهادی اند و یا کسی دیگر به همه دعوت میدهد که بخاطر تفاهم به دفتر سیاسی امارت اسلامی مراجعه کنند، تا در مورد به پایان رسیدن اشغال، حاکمیت نظام اسلامی و جستجوی راه های صلح نظریات خود را با هم شریک سازیم".

*طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала