آغاز تحقیقات درمورد انتقال اطلاعات کاربران توسط فیسبوک

© Flickr / Master OSM 2011آغاز تحقیقات درمورد انتقال اطلاعات کاربران توسط فیسبوک
آغاز تحقیقات درمورد انتقال اطلاعات کاربران توسط فیسبوک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر کمیساری حفاظت از اطلاعات شخصی در کانادا، تحقیقاتی را در باره انتقال احتمالی دسترسی به اطلاعات کاربران فیس بوک آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در یک خبرنامۀ سرویس مطبوعاتی وزارت امورخارجه کانادا آمده است که دفتر کمیساری حفاظت از اطلاعات شخصی در کانادا، تحقیقاتی را در باره انتقال احتمالی دسترسی به اطلاعات کاربران فیس بوک را آغاز کرده است.
دانیل تریون، مسوول دفتر حفاظت از اطلاعات شخصی در کانادا گفته است: "ما پس از دریافت شکایت‌هایی در فیس بوک که با Cambridge Analytica مرتبط می‌باشند، تحقیقات رسمی را آغاز نموده ایم".
وی افزوده است: "اتهاماتی که در رسانه‌ها وارد شده اند، مربوط به مسایل بسیار مهم محرمیت اطلاعات می‌شوند. دنیای دیجیتال به خصوص شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره ما ریشه پیدا کرده اند، و مردم می‌خواهند تا به حقوق شان احترام گذاشته شود".
به گفته وی، در نخستین قدم این تحقیقات، اطلاعات در مورد اینکه آیا کاربران شبکه اجتماعی از کانادا نیز تحت تاثیر این مورد قرار گرفته اند یا خیر، را مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اشاره شده است که در جریان تحقیق با فیس‌بوک انطباق قانون فدرال در حفاظت از اطلاعات شخصی و اسناد الکترونیکی در نظر گرفته خواهد شد.
پیش از این گزارش شده بود که کارشناسان سازمان ملل متحد فیس بوک را متهم کرده بودند که این شبکه اجتماعی "نقش تعیین کننده ای را در به وجور آوردن نفرت علیه مسلمانان در روهینگیا-میانمار، بازی کرده است.
ولی نمایندگان فیس بوک به نوبه خود گفتند که فیس‌بوک در بستر خود "هیچ جایگاهی برای سوء استفاده از نفرت پراگنی"، ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала