بازار پرمنفعت یک فلم هندی در سینماهای چین پس از سه سال نمایش

© AP Photo / Gautam Singhبازار پررنگ یک فلم هندی در سینماهای چین پس از سه سال نمایش
بازار پررنگ یک فلم هندی در سینماهای چین پس از سه سال نمایش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلم بجرنگی بایجان که در آن سلمان خان، بازیکن پرآوازۀ سینمای هند، نقش اصلی را دارد توانسته است در سینماهای چین بیش از 18 میلیون و 400 هزار دالر امریکایی را که معادل به 120 کرور هندی است، به دست بیاورد.

به گزارش اسپوتنیک،این فلم سه سال پیش در سینماهای هند به نمایش گذاشته شد. در آن زمان نیز این فلم توانست 320 کرور هندی معادل بیش از 49 میلیون دالر امریکایی به دست آورد.
تاران آدرش، تحلیلگر سینما در هند، در بارۀ این فلم گفت: «بجرنگی بایجان به مؤفقیت‌اش در هند ادامه می‌دهد.
این نخستین بار است که پس از عامر خان، بازیکن مؤفق سینمای هند، یک فلم سینمای بالیوود در چین چنین درآمد داشته است. عامر خان توانست در فلم دنگل یک هزار و 200 کرور هندی (بیش از 184 میلیون دالر امریکایی) به دست بیاورد و در چین نیز درآمد بسیار خوب داشت.
نایدو گفت که چین با داشتن 41 هزار سالون سینما بزرگترین شمار سالون سینما در جهان را دارد. به گفتۀ او، این یک فرصت خوبی برای این فلم هندی بود تا بتواند به اندازۀ کافی در آن جا درآمد به دست بیاورد.
علت موفقیت سینمای هند در چین همانا احساساتی بودن فلم‌های سینمای هند است. تماشاگران در چین معمولاً با فلم‌های سینمای هالیوود آشنایی و عادت دارند که بیشتر بر اساس خیال‌پردازی‌ها و خشن استند. اما فلم‌های هندی دنیای تازه‌ای را به آنان معرفی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала