داشتن روابط با ترامپ و دامادش برای ریاض و ابوظبی تهدید است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisداشتن روابط با ترامپ و دامادش برای ریاض و ابوظبی تهدید است
داشتن روابط با ترامپ و دامادش برای ریاض و ابوظبی تهدید است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت آمریکا به صورت عمقی، قوی نیست و می تواند برای عربستان و امارات متحده عربی تهدید باشد تا فرصت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که با اینکه روابط ریاض و ابوظبی با ترامپ و کوشنر نیرومندتر شده، اما این روابط با نهاد صاحب نفوذ و دولت آمریکا به صورت عمقی، قوی نیست و می تواند برای عربستان و امارات متحده عربی تهدید باشد تا فرصت.
این روزنامه آمریکایی در مقاله ای نوشت: شرط بندی ریاض و ابوظبی بر روی روابط با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جرد کوشنر داماد و مشاور وی و حمایت آنها از سیاست های عربستان سعودی و امارات متحده عربی را می توان خطری برای این کشورها دانست.
این روزنامه اضافه کرد: چالش بزرگ این است که روابط قوی عربستان و امارات با مقامات کاخ سفید، باعث به وجود آمدن مشکلاتی میان این کشورها و سیاست داخلی آمریکا خواهد شد. یکی از این تهدیدها، تحرک دمکرات ها و برخی جمهوریخواهان کنگره آمریکا برای تصمیم گیری درباره توقف حمایت نظامی موسسات آمریکایی از عربستان در جنگ آن علیه یمن است.
این روزنامه افشا کرد: روابط نیرومند امارات و عربستان با جرد کوشنر، به موضوع حساسی تبدیل شده، به خصوص که 'رابرت مولر' بازپرس ویژه آمریکا سرگرم بررسی پرونده کوشنر و دیگر مسئولان تبلیغاتی ستاد انتخابات ریاست جمهوری ترامپ و تاثیر طرف های خارجی و حامیان مالی وی، بر این انتخابات است.
این روزنامه اضافه کرد: یکی از دلایلی که سران عربستان و امارات را به برقراری روابط با ترامپ علاقمندکرده است، تلخی و سردی روابطی است که در زمان باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا تجربه کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала