رئیس جمهور غنی: جنایات تروریستی مانع خوشی و سرور ما شده نمی‌تواند

© AP Photo / Rahmat Gulرئیس جمهور غنی: جنایات تروریستی مانع خوشی و سرور ما شده نمی‌تواند
رئیس جمهور غنی: جنایات تروریستی مانع خوشی و سرور ما شده نمی‌تواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری با نشر یک اعلامیه مطبوعاتی در پیوند با حملۀ انتحاری امروز در کابل، این حلمه را یک جنایت ضد بشری خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، در نخستین روز سال جدید خورشیدی يك حمله انتحاری در جاده دانشگاه كابل در مقابل شفاخانه علی آباد در مسير راه كه مردم به سوی زيارت كارته سخی برای جشن نوروز روان بودند، رخ داده است.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری در پیوند به این حمله تروریستی آمده است: "رئیس‌جمهور غنی در حالی‌که حملۀ تروریستی امروز کابل را جنایت ضد بشری دانسته و آنرا محکوم می‌کند تأکید می‌ورزد که اقدامات و جنایات تروریستی نمی‌تواند مانع خوشی و سرور، تحصیل، فعالیت‌های روزانه، توسعه، آبادانی و مناسبت‌های ملی و مذهبی‌مان شود."

آخرین جزئیات انفجار امروزی در کابل و ویدیو از محل حادثه - اسپوتنیک افغانستان
آخرین جزئیات انفجار امروزی در کابل و ویدیو از محل حادثه

رئیس‌جمهور غنی به مسوولین مربوطه هدایت داده است تا در زمینۀ تداوی مجروحین تلاش ورزند و مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده‌های قربانیان حادثۀ تروریستی مذکور ابراز می‌دارد.

مل پاسوال محمد داود امین، فرمانده پولیس کابل در ارتباط با این انفجار گفت هدف اصلی حملات کارته سخی، محل برگزاری محفل نوروز بود. اما حمله کننده دورتر از محل، در مقابل شفاخانه علی آباد خودش را در میان شماری از جوانانی که برای تجلیل از نوروز برآمده بودند، انفجار داد.

مسوولین وزارت صحت عامه تایید نموده اند که در حملۀ انتحاری چاشت امروز در منطقۀ کارته چهار در حوزۀ سوم امنیتی شهر کابل، دست‌کم ۲۹تن جان باختند و ۵۲تن دیگر،  زخم برداشته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала