خاقان عباسی خواستار بهبود روابط با افغانستان شد

© AFP 2023 / Farooq NAEEMخاقان عباسی خواستار بهبود روابط با افغانستان شد
خاقان عباسی خواستار بهبود روابط با افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان خواستار بهبود و گسترش روابط با افغانستان شده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، شاهد خاقان عباسی، در دیدار با عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان گفته است که کشورش خواستار روابط نیک با افغانستان است و از گفت‌وگوی صلح به رهبری افغان‌ها حمایت خواهد کرد.
قای عباسی در ادامه افزوده که پروژه‎های تاپی و کاسا یکهزار روابط دو کشور را نیز گسترش خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه تجارت بین افغانستان و پاکستان گسترش یافته، گفته است که همکاری‎های اقتصادی دو کشور توسعه یابد و اموال تاجران افغان از طریق پاکستان به‌طور ترانزیت انتقال داده شود.
عباسی همچنان اطمینان داده که پاکستان در روند صلح با افغانستان همکاری می‌کند و از تلاش‎های صلح به رهبری افغان‎ها حمایت خواهد کرد.
این درحالی است که چند روز قبل گزارش شد، نخست وزیر پاکستان در آینده نزدیک برای گفت‌وگو با مقامات افغانستان، به کابل سفر می‌کند.
رییس جمهور غنی، پیشتر در دیدار با مشاور امنیت ملی پاکستان در کابل، از نخست وزیر این کشور دعوت کرد، تا به افغانستان سفر کند.
اما شماری از اعضای شورای ملی تأکید دارند، دولت پاکستان طی سال‌های گذشته به وعده‌هایش عمل نکرده و ادامه بازدیدها نتیجه نخواهد داشت.
آنان خواهان افزایش فشارهای جامعه جهانی بر پاکستان شده و گفته‌اند، این کشور از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала