امریکا از راکت های بالدار روسیه احساس خطر میکند

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationراکت های بالدار روسیه
راکت های بالدار روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال امریکائی: راکت های بالدار جدید روسیه می توانند قلمرو امریکا را اهدف قرار دهند.

جنرال لوری رابینسون فرمانده قوماندانی قوایی شمالی نیروهای مسلح امریکا در جلسه کمیته سناتور امریکا در امور قوای مسلح اظهار داشته است که راکت های جدید بالدار دور برد روسیه می توانند قلمرو امریکا را تهدید نماید.

وی ابراز نگرانی کرد که کشف و تعقیب این راکت ها غیر ممکن است.

جنرال گفت: «امکانات این نوع راکت های روسیه منرا ناراحت ساخته است، زیرا روس ها میتوانند از فاصله دور آنرا از طیاره بمب افگن، یا از کشتی تحت البحری پرتاب کنند که توانائی عبور از دفاع هوا ما را دارد و به مراتب نسبت به راکت های سابق روسی مدرن تر میباشد».

وی از امکان حمله روسیه به قلمرو امریکا شک و تردید دارد. اما پیشنهاد نمود که تکتیک و شیوه جدید مقابله با راکت های روسیه هر چه زودتر تهیه گردد و در قدم اول ضرور است تا سیستم رادار و دفاعی امریکا حمایت مالی شود.

قابل یادآوری است که به تاریخ اول مارچ ولادیمیر پوتین حین سخنرانی در اجلاس فدارلی روسیه انواع تسلیحات جدید روسیه را که در جهان بی نظر اند، نمایش داد که نتنها امریکا بلکه همه متحدین اش را به هراس آورد.

پوتین گفته که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند و تصمیم حمله بر کشوری را نیز ندارد. اما تسلیحات جدید برای تامین امنیت روسیه ایجاد گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала