دولت افغانستان سخنان ضد منافع ملی گیلانی را بررسی می کند

© Photo / Zuhal Sarhadدولت افغانستان سخنان ضد منافع ملی گیلانی را بررسی می کند
دولت افغانستان سخنان ضد منافع ملی گیلانی را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان سخنان سید اسحاق گیلانی را خلاف منافع ملی خوانده و در این باره بررسی را آغاز خواهد کرد.

گیلانی: هند از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده میکند - اسپوتنیک افغانستان
گیلانی: هند از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده میکند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، سید اسحاق گیلانی به تازگی گفته بود، که حکومت افغانستان زمینه را برای مداخله هند در پاکستان با استفاده از خاک افغانستان فراهم ساخته است.

در همین حال ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید، که این قضیه به گونه جدی به نهادهای عدلی و قضایی راجع خواهد شد.

دوا خان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور گفت:- "خاک افغانستان بر خلاف هیچ کشوری استفاده نمی‌شود؛ و از دیگر کشورها هم همین توقع را داریم".

در اوج فشارهای ایالات متحده امریکا بر پاکستان در واکنش به پشتیبانی اسلام آباد از گروه‌های هراس افگن که در افغانستان خشونت می‌آفرینند، سید اسحاق گیلانی رهبر نهضت همبستگی ملی افغانستان در نشستی در اسلام آباد گفته است، که هند در برابر پاکستان از خاک افغانستان استفاده می‌کند و حکومت این زمینه را به مداخله‌های دهلی نو در پاکستان فراهم کرده است.

آقای گیلانی گفته بود، که هندوستان افغانستان را استفاده می‌کند و از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌کند. در این هیچ شکی نیست؛ آن‌ها این کار را می‌کنند؛ اما چرا این موقع داده شده است؟ چرا این گونه یک حالت آمده است که حکومت افغانستان و یا شماری از کسانی برای هندوستان این موقع را فراهم می‌کند که به پاکستان مداخله کند.

این ادعای اسحاق گیلانی را شماری از آگاهان و نمایندگان مجلس همانند ادعای جنرالان ارتش و استخبارات پاکستان می‌دانند.

احمد سعیدی استاد دانشگاه در واکنش به سخنان گیلانی چنین می گوید: تآسف دیگر این‌جا است که وقتی آقای گیلانی صحبت می‌کند؛ سفیر افغانستان هم نشسته است و به رقم تایید سر می‌جنباند.

یادآوری می کنیم، که اسحاق گیلانی بیست و شش سال در پاکستان زندگی کرده و هنوزهم دو دخترش در این کشور زندگی می‌کنند. او پاکستان را خانه دومش می‌داند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала