حکمتیار: در انتخابات آینده برنده خواهم شد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحکمتیار: در انتخابات آینده برنده خواهم شد
حکمتیار: در انتخابات آینده برنده خواهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی گفته است که در انتخابات آینده شرکت می کند و با توجه به درک وضعیت کنونی، به نتایج این انتخابات امیدوار هست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازخبرگزاری آوا، وی امروز طی یک نشست خبری در کابل گفت: «ما در انتخابات آینده شرکت می‌کنیم، به نتایج آن امیدواریم، هر کسی نسبت به خود باور دارد، ما این خوش‌باوری را نسبت به حزب خود داریم، فعلاً وضعیت را طوری احساس می‌کنیم که اکثریت قاطع ملت در کابل و شماری از ولایات از ما حمایت خواهند کرد».
آقای حکمتیار افزود که باور داریم مردم در ولایات کابل، هرات، خوست، جلال آباد، قندهار و حتا مزار شریف در انتخابات پیشرو از حزب اسلامی و برنامه‌های آن حمایت می‌کنند.
وی همچنان در ادامه، در مورد واگذاری شماری از ولایات به طالبان گفت، اظهارات من در این زمینه تحریف شده و در طرح پیشنهادی خود، خواستار واگذاری ولایات مشخص ناامن در جنوب یا شمال کشور به این گروه نشده بودم.
وی در ادامه تأکید کرد، رییس جمهور غنی بسیاری از خواست‌های وی را پذیرفته و تنها در یک مورد توافق وجود ندارد، آن روی میز رییس جمهور آمریکا نیز است.
حکمتیار گفت که در مورد واگذاری مناطق امن به طالبان در افغانستان، معاون رییس جمهور آمریکا با ولی عهد عربستان سعودی نیز بحث کرده و ما امیدواریم طالبان به روند صلح ملحق شوند.
وی مخالفان مسلح دولت را به دو جناح تقسیم کرد و گفت، یک گروه آن به جنگ وادار شده و منتظر فراهم شدن شرایط برای ختم جنگ هستند که اکثریت را نیز تشکیل می‌دهند و ما خواهان صلح با آنها هستیم.
همچنین رهبر حزب اسلامی در مورد ارادۀ حکومت برای برگزاری انتخابات، گفت که در داخل حکومت، برخی از طرف‌ها شدیدا مخالف برگزاری انتخابات اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала