چین امریکا را به نقض حاکمیت ملی خود متهم کرد

© Flickr / Official U.S. Navy Pageچین امریکا را به نقض حاکمیت ملی خود متهم کرد
چین امریکا را به نقض حاکمیت ملی خود متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای ورود کشتی نظامی امریکایی به آبهای این کشور را محکوم کرد و آن را نشانه نقض حاکمیت چین دانست.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین امروز(شنبه) اعلام کرد که کشتی جنگی "USS Hopper"، وارد جزیره "هوانگیان" در دریای چین جنوبی شده است.
هوآ چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت که کشورش با قاطعیت از ایالات متحده میخواهد تا از اقدامات تحریک آمیز خود که نقض حاکمیت و ایجاد تهدید برای امنیت چین هست جلوگیری نماید.
بر اساس این گزارش، کشتی نظامی «هوپر» به آبهای چین واقع در ۱۲ مایلی جزیره «هوآنگیان» واقع در دریای چین جنوبی وارد شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: نیروی دریایی چین پس از شناسایی این کشتی نظامی، به آن دستور عقب‌نشینی داد. این کشتی حاکمیت چین بر این آب‌ها و منافع امنیتی آن را نقض و امنیت کشتی‌های این کشور را تهدید کرده است.
به گفته دیپلمات، چین همچنین از ایالات متحده خواست تا به تلاش دولت های منطقه ای برای حفظ صلح و ثبات در دریای جنوبی احترام بگذارد. هوآ چونینگ افزود: "چین همچنان اقدامات لازم را برای حفظ حاکمیت و امنیت خود، و همچنین حفظ ا صلح و ثبات در دریای چین را ادامه خواهد داد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала