دیدار رئیس جمهور غنی با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران

© Wikipediaدیدار رئیس جمهور غنی با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران
دیدار رئیس جمهور غنی با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، سید علی ‌نقی خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران را که در رأس یک هیئت آن کشور به کابل آمده بود، به ‌حضور پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، رئیس جمهور غنی با سید علی ‌نقی خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

به اساس گزارش رئیس جمهور غنی به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، سال جدید خورشیدی را به رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و سفر هیئت ایرانی را در جهت توسعه روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و ایران ارزنده خواند.

 آقای خرازی به نوبه خود ضمن ابراز تمنیات نیک و پیام تبریکی رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر سال جدید خورشیدی به رهبری دولت و مردم افغانستان گفت که ایران آماده است تا افغانستان را در عرصه‌های گوناگون همکاری همه‌جانبه نماید و ما از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت مینماییم.

در ادامه دیدار دوجانب پیرامون تعمیق مناسبات همه‌جانبه به‌خصوص همکاری‌های اقتصادی، توازن در صادرات و واردات، انکشاف بندرچابهار، تطبیق  پروژه‌های بزرگ اتصال منطقه‌یی، همکاری در راستای مبارزۀ مشترک با تهدیدهای تروریزم و مبارزه با شبکه‌های فراملی و بین‌المللی اقتصاد جرمی بحث و تبادل نظر نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала