درآمد قاچاقبران کودک به 150 میلیون دالر رسید

© AP Photo / Eldar Emricدرآمد قاچاقبران کودک به 150 میلیون دالر رسید
درآمد قاچاقبران کودک به 150 میلیون دالر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قاچاق کودکان بزرگترین جنایت سازمان یافته در جهان تبدیل شده است که سالانه حدود 150 میلیارد دالر درآمد دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صنا، کالاش ساتیارتی، برنده جایزه صلح نوبل پیش از دومین "نشست رهبران جهان و برندگان جایزه صلح نوبل برای کودکان" در کشور اردن در روز دوشنبه گفت که کودکان یتیم آواره "در همه جای خاورمیانه به چشم می خورد"؛ نقطه از جهان که درگیر بحران نظامی شدید است.
این در حالی است که "آژانس کودکان سازمان ملل متحد" (UNICEF) گزارش داده است که شمار کودکان آواره و مهاجری که به تنهایی سفر می کنند، از سال 2010 تاکنون پنج برابر شده است. شمار کودکان بی سرپرست که مهاجر شده اند، در سال های 2015 و 2016 حدود 300 هزار تن برآورد شده است.
ساتیارتی، برنده جایزه صلح نوبل از کشور هند به خبرگزاری رویترز گفته است: «این مسئله سبب افزایش قابل توجه قاچاق انسان شده است».
ساتیارتی خواهان اقداماتی برای حفاظت بیشتر از کودکان در جهان شده است. این اقدامات شامل وضع قوانین مشخص در ارتباط با کودکان تا تصویب کنوانسیون های جهانی در سازمان ملل متحد می باشد.
ساتیارتی در سال 2014 جایزه نوبل را مشترکا با همراه ملاله یوسفزی دختر پاکستانی به دست آورد. بنیاد خیریه او با نام "باچپان باچائو اندولان" طی بیست سال، بیش از 80 هزار کودک برده را در هند رها کرده است.
سازمان "یونیسف" برآورد می کند که حدود 28 درصد قربانیان قاچاق انسان در سراسر جهان کودکان هستند.
سانتیارلی علاوه بر این یادآور شد که اقدامات فوری باید در قبال کودکان برده، 150 میلیون کودک کارگر و 260 میلیون کودک محروم از تحصیل روی دست گرفته شود.
ساتیارتی که اولین "نشست رهبران و برندگان را برای کودکان" در سال 2016 در دهلی بر پا کرد، می گوید: "اگر چنین تحرکاتی انجام نشود، ما نسل دیگری را به فقر و فلاکت محکوم خواهیم کرد".
در نشست هفته آینده، ساتیارتی با رهبرانی از ملک عبدالله، شاه اردن گرفته تا خوآن کارلوس رئیس جمهور پاناما و همچنان چندین برنده جایزه صلح نوبل و فعال اجتماعی دیدار خواهد کرد.
ساتیارتی همچنان از نهادهای بین المللی مانند "انترپول" می خواهد تا علیه باندهای سازمان‌یافته قاچاق انسان، که کودکان را طعمه قرار می دهند، مقابله کند و از تکنالوژی مدرن برای این کار استفاده نماید.
او گفت: "موسسات مالی در سراسر جهان باید حالا فعالانه همکاری کنند و دسترسی تروریست ها و سازمان های مالی شان را مسدود گردانند". او خاطر نشان کرده است: "اگر ما با هم کار کنیم، آن وقت می توانیم دنیایی را بسازیم که در آن هر طفل بتواند در آزادی و با کرامت زندگی کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала