نگرانی روسیه از انتقال جنگجویان و مهمات در افغانستان

© Flickr / isafmediaنگرانی روسیه از انتقال جنگجویان و مهمات در افغانستان
نگرانی روسیه از انتقال جنگجویان و مهمات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه در حاشیهٔ کنفرانس تاشکند برای افغانستان اعلام نموده است که مسکو بخاطر استفاده از هلیکوپترهای ناشناس که برای انتقال جنگجویان و مهمات در افغانستان، نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، در کنفرانس تاشکند برای افغانستان که به تاریخ ۲۶ — ۲۷ مارچ در پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اشتراک خواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه اعلام نموده است که روسیه به دلیل "افزایش فعالیت‌های تروریستی جنگویان طالب*، که در بخش‌های مختلف افغانستان حملات مسلحانه انجام می‌دهند و همچنان گسترش حضور داعش** در ولایات شمالی و هم‌سرحد با کشورهای مشترک المنافع" نگران است.

روسیه: موجودیت القاعده در شمال افغانستان باعث نگرانی جدی می شود - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: موجودیت القاعده در شمال افغانستان باعث نگرانی جدی می شود

در اعلامیهٔ وزارت خارجه روسیه همچنان آمده است: "موارد استفاده از هلیکوپترهای ناشناس و بدون نشان با هدف انتقال جنگجویان و مهمات تولید غربی برای شاخهٔ افغانی این گروه تروریستی در مناطق مختلف جمهوری اسلامی افغانستان، قابل نگرانی است. ما بدین باوریم که گفته‌های مقامات رسمی افغان مبنی بر این حقایق، نیاز به تحقیقات بسیار جدی دارند".

وزارت خارجه روسیه بر آمادگی مسکو "برای توسعه روابط با افغانستان در مسایل مبارزه با تروریزم و تهدیدات ناشی از مواد مخدر در همکاری نزدیک شرکای منطقوی" تاکید کرده است.

  در اعلامیه آمده است: " کمک به افغانستان در راستای آموزش و تعلیم اردو و پولیس را ادامه می‌دهیم… از کنفرانس تاشکند برای حل و فصل مشکل افغانستان به عنوان یک رویداد در زمینهٔ توسعه فرمت مسکو و فعالیت گروه تماس "سازمان همکاری شانگهای — افغانستان" حمایت می‌کنیم و امیدواریم که به اهداف مشخص‌شده برسیم".

*طالبان-گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

**داعش-گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала