واکنش مجلس سنا به اظهارات اسحاق گیلانی

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolواکنش مجلس سنا به اضهارات اسحاق گیلانی
واکنش مجلس سنا به اضهارات اسحاق گیلانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا می‌گوید که اظهارات اسحاق گیلانی خلاف منافع ملی است و حکومت افغانستان باید آقای گیلانی را زیر پیگرد قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری جمهور، فضل هادی مسلم یار رئیس مجلس سنا، در واکنش به اظهارت اسحاق گیلانی گفت که اظهارات آقای گیلانی خلاف منافع ملی و قوانین نافذه کشور است و هیچ اخلاق و آداب جواز چنین اظهاراتی را نمی‌دهد.
آقای مسلم یار گفت: "نهادهای امنیتی باید کسانی را که حلقه غلامی به گوش شان کرده اند را زیر پیگرد قرار دهند و از رئیس جمهور غنی نیز می‌خواهیم که در این مورد جدی باشد تا دیگر کسی جراآت نکند برخلاف منافع ملی حرف بزند".
در همین حال، برخی سناتورهای دیگر نیز گفته های اسحاق گیلانی را ضد منافع ملی افغانستان خوانده و تاکید کردند که دولت افغانستان هیچگاهی به کشورهای خارجی حتا به امریکا که بیشترین نیروهای نظامی در افغانستان دارد، اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان برعلیه کشور دیگر استفاده کنند.
جمعه الدین گیانوال دیگر عضو سنا هم گفت که سید اسحاق گیلانی دشمن مردم افغانستان است و هیچ تفاوتی با آنانیکه حملات انتحاری و انفجاری انجام می‌دهند، ندارد.
آقای گیانوال افزود که گیلانی باید در زندانی که انتحاری‌ها زندانی اند، توسط امنیت ملی زندانی شود.
انارکلی هنریار دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: "اسحاق گیلانی مدیون احسان پاکستان است که بر ضد منافع ملی افغانستان حرف زده است".
خانم هنریار دولت هند را از کمک کننده‌های اصلی دولت افغانستان خواند و افزود که دولت افغانستان هیچگاهی به هیچ کشور خارجی اجازه نمی‌دهد که از خاک کشور برعلیه کشور دیگری استفاده کند.
فوزیه سادات هم یاد آور شد که سید اسحاق گیلانی از دولت پاکستان پول می‌گیرد و بر خلاف منافع ملی افغانستان صحبت می‌کند.
رحمت الله اچکزی نیز گفت که سید اسحاق گیلانی معاش خور آی اس آی پاکستان است و باید به جرم خیانت به امنیت ملی افغانستان زندانی شود.
سید اسحاق گیلانی اخیراً در یک نشستی در اسلام آباد پایتخت پاکستان گفته است که هند از خاک افغانستان برعلیه پاکستان استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала