افتتاح اولین فابریکۀ تولید قطعات پیش‌ساخت در کابل

© Photo / ARG/Facebookافتتاح فابریکه تولید قطعات پیش ساخت در کابل
افتتاح فابریکه تولید قطعات پیش ساخت در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فابریکۀ مذکور روزانه ظرفیت تولید ۳۰۰۰ متر مربع قطعات را دارد که در ساخت مکاتب، شفاخانه‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه از آن استفاده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز فابریکۀ تولید قطعات پیش‌ساخت را رسماً با قطع نوار افتتاح و به بهره‌برداری سپرد.

رئیس‌جمهور کشور در صحبتی از وزارت شهرسازی و مسکن، وزارت مالیه، مشاورین ارشد ریاست جمهوری در امور زیربناها و بانک‌داری، ریاست تصدی خانه‌سازی و سایر بخش‌ها که در ایجاد فابریکۀ قطعات پیش‌ساخت تلاش‌های مستمر نمودند، قدردانی کرد.

رئیس‌جمهورغنی گفت که امروز، روز خاص به همه کودکان افغان است زیرا بعد از این، اطفال ما زیر آفتاب سوزان و خیمه درس نمی‌خوانند و تعهد ما به کودکان ما این است که فضای مطمئن درس را برای آنها ایجاد ‌نماییم.

رئیس‌جمهور گفت که در گذشته مردم از شیوۀ ساختمان‌سازی شکایت‌داشتند، اما اکنون ساختمان‌ها با شفافیت، کیفیت و قیمت پائین اعمار می‌گردند. وی ابراز خرسندی کرد که در این فابریکه حدود ۸۰ فیصد کارکنان افغان هستند و توسط افغان‌ها مدیریت می‌گردد و در آن از مدرن‌ترین تکنالوژی استفاده شده است.

آمادگی‌ها برای «جشن ملی» افتتاح تاپی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی‌ها برای «جشن ملی» افتتاح تاپی در افغانستان

رئیس‌جمهور افزود که ما می‌خواهیم با اعمار ساختمان‌ها و احیای اماکن تاریخی با معماری سنتی و عصری، برای ۵۰۰ سال آینده میراث خوب گذاشته‌شود.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی گفت که ظرفیت تولید فابریکۀ قطعات پیش‌ساخت باید چندین برابر افزایش یابد و افغانستان به مرکز صادرات منطقه مبدل‌شود. وی ضمن ارزنده‌خواندن نقش سکتور خصوصی دراین مورد، از این سکتور تقاضا نمود که در تقویت این صنعت دست هم‌کاری با دولت دهد تا کمپلیکس بزرگ در منطقه ایجاد گردد.

رئیس‌جمهور کشور گفت در گذشته شماری می‌خواستند ساحۀ امروزی فابریکه را غصب کنند و برای منافع فردی شان بکار گیرند، اما امروز با افتتاح این فابریکه، همه مردم از آن بهره‌مند می‌گردند.

در این مراسم، سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن از حمایت و توجه رئیس‌جمهور نسبت به تقویت سکتور شهری قدردانی نمود و گفت که امروز فابریکه تولید قطعات پیش‌ساخت به اساس دیدگاه رئیس‌جمهور کشور به بهره‌برداری سپرده‌شد.

وی افزود که اواسط سال ۱۳۹۵ کار احیای این فابریکه آغاز شد و با هزینه۱۱,۳ میلیون دالر از بودجه دولت افغانستان، کار آن به پایۀ اکمال رسید و کمپنی ویفا با قیمت پائین و کیفیت بالا توانست از میان چندین کمپنی، برنده شود.

وزیر شهرسازی گفت که فابریکۀ مذکور روزانه ظرفیت تولید ۳۰۰۰ متر مربع قطعات را دارد که در ساخت مکاتب، شفاخانه‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه از آن استفاده می‌شود. او اضافه‌کرد: فی متر مربع، ۲۴۰ دالر هزینه می‌برد که در مدت ۶ تا ۸ هفته ساختمان ایجاد می‌گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала