صلاح الدین ربانی: افغانستان نباید محل اختلاف روسیه و امریکا باشد

© Photo / وزارت خارجه افغانستانصلاح الدین ربانی: افغانستان نباید محل اختلاف روسیه و امریکا باشد
صلاح الدین ربانی: افغانستان نباید محل اختلاف روسیه و امریکا باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان گفت، که افغانستان نباید جای کشمکش میان روسیه و امریکا باشد.

کنفرانس بین المللی تاشکند در مورد افغانستان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
کنفرانس بین المللی تاشکند در مورد افغانستان آغاز شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان روز سه شنبه در حاشینه کنفرانس بین المللی تامین امنیت افغانستان در تاشکند به خبرنگاران گفت: ما این دو کشور را به همکاری در افغانستان دعوت می کنیم.

وی افزود: ما می خواهیم افغانستان را نه محل اختلاف، بلکه محلی برای همکاری ببینیم و به تلاش هایی که جهت برقراری صلح در کشورمان انجام می شود، ارزش قایل هستیم.

فدریکا موگرینی نیز امروز در دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی راهبرد اتحادیه اروپا در خصوص این منطقه را تشریح کرد.

شرکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان همچنین، امروز در این کنفرانس از نیروهای خارجی خواست به تامین مالی تروریست ها در افغانستان پایان دهند.

یادآوری می کنیم، که کنفرانس بین المللی دو روزه تامین امنیت در افغانستان و همکاری منطقه ای روز دو شنبه به میزبانی ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور آغاز شد.

این کنفرانس با حضور روسای جمهوری دو کشور ازبکستان و افغانستان، دبیر کل سازمان ملل متحد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه ایران، روسیه، چین، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، هند، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجکستان، ترکمنستان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و معاون وزارت امور خارجه امریکا برگزار شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала