تاجکستان تحویل جنگ افزار به طالبان را رد کرد

© Sputnik / Amir Isaevتاجکستان تحویل جنگ افزار به طالبان را رد کرد
تاجکستان تحویل جنگ افزار به طالبان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه تاجیکستان ادعای فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را مبنی ارسال سلاح‌های روسی از طریق خاک تاجکستان به طالبان در افغانستان را رد کرد.

تاجکستان: داعش در تلاش بی ثبات کردن افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
تاجکستان: داعش در تلاش بی ثبات کردن افغانستان است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه تاجکستان با انتشار یک بیانیه خبری نوشت:- "اظهارات بی‌اساس فرمانده قوه‌های مسلح ایالات متحده امریکا در افغانستان جنرال جان نیکلسون که گویا از طریق سرحد تاجکستان به طالبان سلاح تأمین می‌گردد، باعث تأسف است."
در ادامه این بیانیه آمده است:- "تاجکستان هیچ‌گاه مشروعیت جنبش طالبان را نپذیرفته و با جانبداری از جستجوی راه‌های حل مسالمت‌آمیز نزاع در افغانستان، هرگز قلمرو خود را برای اجرای چنین کار‌ها که خلاف روش‌های بنیادی سیاست و موقع اصولی کشور در مسئله‌های صلح و امنیت است، در اختیار کشورهای دیگر نگذاشته است."
پیش از این، جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفته بود، که روسیه از طالبان پشتیبانی و حتی برایشان سلاح فراهم می‌کند و این سلاح‌ها از مرز تاجکستان به افغانستان قاچاق شده است.
وی گفته بود:- "رهبران افغانستان برای سرفرماندهی ما سلاح‌هایی را آوردند و به ما دادند و گفتند، این سلاح‌ها را روس‌ها به طالبان داده‌اند. ما می‌دانیم که روسیه دخالت دارد. روس‌ها رزمایش‌هایی در مرز تاجکستان زیر عنوان تمرین ضد تروریستی انجام داده‌اند. اما ما این رویه روس‌ها را پیش از این هم دیده‌ایم، آن‌ها مقادیر زیادی جنگ افزار با خود می‌آورند و وقتی می‌روند، مقادیری از آن را باقی می‌گذارند."
جنرال نیکلسون گفت، که نمی‌تواند درباره میزان سلاح‌هایی که به دست طالبان رسیده، اظهارنظر کند، اما مقام های ارشد پولیس افغانستان به بی‌بی‌سی گفته‌اند، که این تجهیزات شامل دوربین‌های دید در شب، مسلسل‌های نیمه سنگین و سنگین و سلاح‌های کوچک بوده است.

یادآوری می کنیم، که وزارت امور خارجه روسیه این اتهام ها را به شدت رد و خواهان بررسی درباره نشست هواپیماهای ناشناس در ولایت های شمال افغانستان شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала