وارثین قذافی سارکوزی را متهم نمودند

© AFP 2023 / Joel Sagetوارثین قذافی سارکوزی را متهم نمودند
وارثین قذافی سارکوزی را متهم نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیق در مورد رئیس جمهور سابق فرانسه - نیکولا سارکوزی که مظنون به گرفتن رشوه است، ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک،بر اساس اتهام دادستان، در سال 2006 وی از نمایندگان رهبر لیبیا، معمر قذافی، 50 میلیون یورو برای مبارزات انتخاباتی دریافت نموده بود.
حامیان پسر قذافی سیف الاسلام در یک مصاحبه اختصاصی گفتند که چگونه این توافقنامه محرمانه به تصویب رسید که به کمک آن رهبر جماهیری لیبیا توانست از محاصره اقتصادی در سراسر کشور عبور کند.
48 ساعت پس از بازداشت سارکوزی، سیف الاسلام قذافی، ، در مورد تامین مالی غیرقانونی کمپاین پیش از انتخابات، گفت که او مدارک مستند این معامله را دارد.
سخنگوی قذافی، فرانک پوچارلی گفته است او ضبط صوتی از زمان وارد شدن نمایندگان سارکوزی در سال 2006 برای مذاکرات به طرابلس را در اختیار دارد.
او گفته است: "سارکوزی در سال 2006 با این معامله موافقت کرد.تمام مسائل به سادگی پیش میرفت اما در سال 2011 با آغاز "بهار عرب" همه چیز تغییر نمود همه چیز خوب پیش می رفت."
در پاسخ به سرکوب ناآرامی های مردمی در لیبیا، فرانسه از مداخله نظامی ناتو نیز حمایت کرد.
پوچارلی گفت: "من معتقدم که سارکوزی طرح امریکایی ها " قصد بزرگ نمودن خاور میانه" را عملی کرد. مصر، تونس و لیبی شامل این برنامه بودند. سارکوزی در بازی امریکایی شرکت کرد. جای تعجب نیست، زیرا سارکوزی فرانسه رادر فرماندهی نظامی ناتو نیز دوباره شامل ساخت."
حامیان قذافی معتقدند: سارکوزی سزاوار محاکمه است زیرا به دلیل خیانت وی، شمار بیشمار مردم بیگناه در لیبیا کشته شدند.
او گروه های اسلام گرا و جهادی را که در قیام شرکت داشتند، تأمین مالی کرد. این گروه ها تا امروز فعالیت دارند و مسئول کشته شدن مردم بیگناه می باشند.
آنها " حامین قذافی" میگویند:گروه های مذکور مسئول پیگرد قضایی هزاران نفر از مقامات رژیم سابق قذافی و همچنین کشتن و شکنجه ده ها هزار نفر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала