زنان ترکی به کمک کشیدن سیگارتساوی حقوق شان را می خواهند

© Flickr / Malaya K Pradhanزنان ترکی به کمک کشیدن سیگارتساوی حقوق شان را می خواهند
زنان ترکی به کمک  کشیدن سیگارتساوی حقوق شان را می خواهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان ترکیه تصمیم گرفتند به کمک سگرت / سیگار کشیدن برای تساوی حقوق شان با مردان به مبارزه بپردازند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "شینهوا" شیوع گسترده سیگار کشیدن در میان زنان در ترکیه مربوط به میل آنها برای نشان دادن استقلال و تساوی حقوق شان در جامعه مرد سالار ترکیه می باشد. 

در حال حاضر 40 در صد مردان و 13 در صد زنان در جامعه ترکیه به کشیدن سیگار معتاد می باشند. علاوه براین سیگار کشیدن برای "جنس لطیف" در شرایط نامطلوب زندگی به خاطر میل به استراحت به یک عادت بد مبدل می شود.
آژانس "شینهوا " یک زن خدمتگار کم بضاعت را نمونه آورده می افزاید که: زنانی مانند او پول ندارند تا از کلوب ها و رستوران های مخصوص زنان دیدن نماید.
در محله های فقیر نشین ترکیه ، بسیاری از زنان از سیگار کشیدن به عنوان یک راه آسان برای استراحت، استفاده می کنند. خدمتگار زن اعتراف نموده که: " کشیدن سیگار به او آزادی و آرامش می بخشد، واسترس را از بین می برد."
روانشناسان ترکی می گویند: " یکی از دلایل سیگار کشیدن بیشتر زنان اینست که احتمالا، آنها می خواهند نشان دهند که با مردها برابر اند و در بعضی حالات حتا از آنها جلوتر می باشند.
متخصصان از مقامات ترکیه میخواهند تا برای جلوگیری از پیامد های ناگوار این امر قانون ویژه برای کاهش استفاده از سیگار را در کشور تصویب نمایند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала