جشن نوروز 2018 در مسکو+ویدیو

© Sputnikجشن نوروز 2018 در مسکو+ویدیو
جشن نوروز 2018 در مسکو+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز یکشنبه 25 مارچ 2018 جشن نوروز در مسکو تجلیل گردید که افغانها در آن شرکت داشتند.

در این جشن عنعنوی تاریخی تمام جمهوریت های فدراسیون روسیه، نمایندگان سفارت های افغانستان، تاجکستان، ایران، ازبکستان، هند، پاکستان، قرغزستان، قزاقستان، ترکمنستان و سازمانهای اجتماعی مختلف و غیره شرکت ورزیدند.

در کمپ های افغانستان، آثار تاریخی، هنرهای زیبا و همچنان غذائی افغانی نمایش گردید. دختران، بچه ها و کودکان افغان ملبس با لباس سنتی کشور آهنگ سرائی و پاکوبی نمودند که اتن ملی ایشان توجه همه حضار تالار چند دهه هزار نفری را به خود جلب نمودند و مورد تشویق قرار گرفتند.

دکتور شاه سلطان عاکفی آتشۀ فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان که یکی از مهمانان ویژه این جشن بودند، طی مصاحبۀ با خبرنگار آژانس اسپوتنیک روسیه در مورد جشن نوروز مسکو ابراز نظر نموده گفت: «امسال سیزدهمین سال نوروز در روسیه  است که از طرف حکومت مسکو تجلیل میگردد. کشورهای حوزه نوروز در این جشن شرکت دارند. همه میدانند که چندین هزار قبل نوروز در بلخ باستان ایجاد گردید که تا به حال نتنها در افغانستان، بلکه در کشور های زیاد آسیا مرکزی و جنوبی و سایر کشورها برگزار میگردد و اکنون نوروز جشن بین المللی شناخته شده است.

در حدود 40000 نفر از کشور های مختلف جهان در جشن نوروز مسکو شرکت نمودند و همه شان احساس خوشی میکردند. گروه های هنری، آشپزی و نمایشگاه های کشورهای حوزه نوروز این جشن را مجلل تر ساختند. خوشبختانه که افغانهای ما هم چند پارچه هنری را اجرا نمودند، نمایشگاه لباس سنتی، صنایع دستی خانمان افغان و آثار هنر های زیبا را نیز نمایش دادند.

وی در اخیر از همه افغانهای که در این جشن شرکت داشتند ابراز سپاس نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала