مغز مصنوعی مرگ قبل از وقت را پیشبینی کرد

© Fotolia / Jimمغز مصنوعی مرگ قبل از وقت را پیشبینی کرد
مغز مصنوعی مرگ قبل از وقت را پیشبینی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انستیتوت فزیکی – تخنیکی مسکو و Startup (تعریف و تاریخ ظهور) بیولوژیکی Gero سیستم مغز مصنوعی ساخته که توان محاسبه عمر بیولوژیکی و احتمال مرگ قبل از وقت انسان را به اساس معلومات دستگاه تمرین دارا می باشد.

در این باره پارتل Oxu.Az  به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» خبر داده است.

پیتر فیدیچ، آمر لابراتوار انستیتوت فزیکی — تخنیکی مسکو و مدیر علمی Gero معلومات داد:«ما به نشان دادن این امر موفق شدیم که مغز مصنوعی امکان ارزیابی عمر شخص مورد تجربه و احتمال فرارسیدن مرگ او را بدون مداخله مستقیم در بدن فراهم می سازد.

برای نتائیج موثق تحلیل های طبی ضرور نیستند — معلومات راجع به حرکات انسان که توسط دستگاه تمرین ثبت میشوند، کافی اند».

دانشمندان در سال های اخیر فعالانه شیوه های را جستجو میکنند که امکان ارزیابی عمر به اصطلاح بیولوژیکی انسان — یعنی این امر را فراهم می سازد که انساج و ارگان های او به مقایسه ساختار مشخص مردم که به کتیگوری سن مطابقت دارند، تا چه حد کهنه یا جوان اند.

تفاوت بین سن به اساس زمانی و عمر بیولوژیکی، طوریکه بیولوجستان عقیده دارند، به دوکتواران در تعیین آن کمک میکند که آیا مبذول داشتن توجه خاص به سلامتی مریضان لازم است یا نه.

در ابتدا دانشمندان عمر بیولوژیکی، به اساس تحلیل نمودن تکاثف مالیکول های معین البومینی در خون — «سیگنال های ویژه پیرشدن»، و همچنان ساختار پوش DNK و بسیاری عرصه های دیگر کار ارگانیزم، محاسبه مینمودند.

در سال های اخیر آنها به پیدانمودن علایم موفق شده که عین ارزیابی ها را میتوان بدون تحلیل نمودن خون — با مطالعه کار بدن توسط توموگرافی مقناطیسی — اهتزازی، رنتگن و غیره سیستم های تشخیصی، نیز دریافت کرد.

فیدیچیف در ادامه گفت:« مغز مصنوعی همین اکنون برای تشخیص گراف قلب، تشخیص امراض شش ها و تعیین عمر بیولوژیکی به اساس معلومات دیگر استفاده میشود.

ما از امکانات مغز مصنوعی برای آن استفاده میکنیم، تا وسیله مناسب نظارت را ایجاد کنیم که در ارزیابی وضع کلی بدن انسان کمک نماید و سطح تغییرات خطر را قبل از انجام کدام تحلیل پیگیری نماید».

طوریکه ریاضی دان معلومات داد، به تیم او در تحقق این مفکوره پروژه NHANES کمک نموده که در چارچوب آن سرویس های اجتماعی و طبی امریکا از سال 2003 تا 2006 بر سلامتی ده ها هزار کارمند طبی نظارت میکردند.

پایگاه معلومات که طراحان پروژه آماده ساخته، نه تنها شامل معلومات راجع به سلامتی داوطلبان می باشد، بلکه در آن معلومات از مراکز ورزشی نیز شامل اند که به دانشمندان در «آزمایش نمودن» مغز مصنوعی کمک نموده است.

دانشمند معلومات داد:«ما به شبکه نیرونی تثبیت نمودن تمایلات نامساعد — مربوط ساختن تسلسل حرکات با معلومات تاریخ طبی و شاخص های تحلیل ها — آموختیم.

مغز مصنوعی بصورت عالی از عهده این وظیفه برآمد: اشخاص تحت تجربه را از جمله گروپ خطر بلند تثبیت کرد و خطر مرگ آنها را، نسبت به شیوه های عنعنوی که در تحقیقات پیرشدن بکار برده میشوند، بصورت دقیقتر تعیین نمود».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала