در نتیجه حملات راکتی پاکستان سه هزاز تن از ولسوالی دانگام بیجا شده اند

© AFP 2023 / Javed Tanveerدر نتیجه حملات راکتی پاکستان سه هزاز تن از ولسوالی دانگام بیجا شده اند
در نتیجه حملات راکتی پاکستان سه هزاز تن از ولسوالی دانگام بیجا شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش حملات راکتی پاکستان بر ولسوالی دانگام ولایت کنر، نزدیک به سه هزار تن را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، در گزارش جدید دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد(اوچا) آمده است که اکثر این خانواده‌ها به مرکز ولسوالی دانگام کنر آواره شده و برخی دیگر به ولسوالی‌های بر کنر و شیگل پناه برده‌اند.
در این گزارش افزوده شده است "آن خانواده‌ها هنگام فرار از محلات اصلی‌شان، وسایل کمی را با خود گرفته‌اند و به دلیل این‌که حملات راکتی جریان دارد؛ آن‌ها هنوز به مناطق مسکونی‌شان برنگشته‌اند".
این نهاد تنها در مورد بیجاشدگان ولسوالی دانگام کنر معلومات داده، اما مقام‌های ولایتی کنر گفته اند که علاوه بر ولسوالی دانگام، در حدود 900 خانواده از ولسوالی‌های سرکانو، شلتن، ناری و مرور نیز در نتیجه حملات راکتی از آن سوی خط دیورند، بیجا شده‌اند.
به گفتۀ مقام‌های ولایتی کنر، به دلیل این حملات راکتی، شش مکتب نیز در ولسوالی‌های مرزی مسدود شده‌اند.
این در حالی است که وزارت خارجه روز دوشنبه(6 حمل) شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل را در رابطه به تداوم حملات راکتی پاکستان بر ولسوالی‌های سرحدی افغانستان احضار کرده و خواستار توقف فوری این حملات شد.
مقام‌های نظامی پاکستان در مورد حملات راکتی بر مناطق مرزی افغانستان گفته‌اند که اردوی این کشور آن مناطقی را هدف حملات راکتی قرار داده که به گفته آنان "هراس‌افگنان" از آن‌جا برای حمله بر مراکز نظامی این کشور استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала