اخراج دیپلومات‌های روس از جمهوری چک

© Flickr / Bret Arnettاخراج دیپلومات‌های روس از جمهوری چک
اخراج دیپلومات‌های روس از جمهوری چک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی سفارت روسیه در پراگ از خروج دیپلومات‌های روس از جمهوری چک خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی کلوماکوف، سخنگوی سفارت روسیه در پراگ، پایتخت جمهوری چک گفته است که در پیوند به "قضیه اسکریپال" دو کارمند سفارت روسیه و یک کارمند نمایندگی تجاری روسیه باید تا تاریخ اول ماه اپریل جمهوری چک را ترک کنند.

سخنگوی سفارت روسیه بدون اعلام تاریخ مشخص خروج این دیپلومات‌ها گفت: "براساس تصمیم رهبری جمهوری چک، دو کارمند سفارت و یک کارمند نمایندگی تجاری باید قبل از تاریخ اول اپریل، چک را ترک کنند".

کارشناس روس: مسمومیت سرگئی اسکریپال می تواند کار خود انگلیس باشد - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس روس: مسمومیت سرگئی اسکریپال می تواند کار خود انگلیس باشد

روز دوشنبه مارتین استروپنیتسکی، وزیر امور خارجه جمهوری چک اعلام نمود که سه دیپلومات روسی باید این کشور را ترک بگویند. این اقدام جمهوری چک به عنوان نشانهٔ همبستگی با بریتانیا، صورت گرفته است.

روز دوشنبه کشورهای اروپایی به شمول فرانسه، آلمان و لهستان، کشورهای بالتیک مثل اوکراین، مولداوی و همچنان ایالات متحده امریکا و کانادا در پیوند به قضیه‌ی سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیایی، تصمیم اخراج حدود ۱۰۰ دیپلومات روسی از این کشورها را اتخاذ نمودند. وزارت امور خارجه روسیه هشدار داده است که این اقدام غیردوستانه بدون جواب باقی نخواهد ماند.

به تاریخ ۴ مارچ در شهر سالزبری بریتانیا سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیایی و دخترش یولیا، مسموم شدند.

لندن ادعا دارد که در مسموم‌شدن اسکریپال توسط ماده سمی"А234"، حكومت روسيه دخیل است. روسیه این موضوع را قاطعانه رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала