غرب پیش از استفاده از سلاح های هسته‌ی باید چندین بار فکر کند

© Photo / Unknown photographer of the Ministry of Defence of USSRغرب پیش از استفاده از سلاح های هسته‌ی باید چندین بار فکر کند
غرب پیش از استفاده از سلاح های هسته‌ی باید چندین بار فکر کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله بریتانیاوی Daily Star در مورد سیستم کنترول حمله هسته‌ی روسیه "پیریمتر" یادآور شده است.

به گزارش اسپوتنیک مجله بریتانیاوی Daily Star راجع به سیستم کنترول حمله هسته‌ئی روسیه " پیریمتر" اشاره کرده است.
سیستم "پیریمتر" را در کشور های غربی به نام " دست مرده" یاد و یا شناخته می‌شود این سیستم کنترول پیچیده و کاملاً اتوماتیک تلافی عظیم هسته‌ی را در زمان اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ های سرد به عنوان دفاع در برابر متجاوزین توسعه داده بودند.
بروی بلر، یکی از کارشناسان برجسته در خلع سلاح هسته‌ی در مصاحبه با این روزنامه گفته است که این سیستم "پیریمتر" تا هنوز هم فعال و حتی بهبود می یابد.
به گفته این کارشناسنان برجسته، به هر حال با وجود "مفهورم وحشتناک" سیستم "پیریمتر" به کاهش جنگ هسته‌ی کمک می‌کند و همچنان گفته است که این سیستم "پیریمتر" راه قابل قبول برای جلوگیری از جنگ های هسته‌ی است.
و همچنان در این مجله آمده است که وجود و بودن "دست مرده" به این معنی است که اگر غرب بخواهد از سلاح های هسته‌ی استفاده کند این سیستم غرب را وادار می سازد تا چندین بار فکر کند.
پیش از این رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هنگام پیام خود عنوانی مجمع فدرالی نوار ویدیویی اولین آزمایشات مجتمع استراتیژیک راکتی «سرمات» نشان داد.
رئیس جمهور خبر داد، مجتمع نو راکتی توسط طیف وسیع مهمات هستوی قدرت بزرگ تجهیز خواهد شد.
پوتین گفت:«برد راکت نو سنگین، تعداد و قدرت بلاک های آن، نسبت به راکت «ووییودا»، بیشتر می باشد. راکت «سرمات» توسط طیف وسیع مهمات هستوی قدرت بزرگ، بشمول مافوق سرعت صوت و عصری ترین سیستم های عبور از مدافعه راکتی تجهیز خواهد شد». به گفته رئیس جمهور، در لحظه کنونی وزارت دفاع روسیه و موسسات رشته صنایع راکتی — فضایی کار مرحله فعال آزمایشات «سرمات» را با راکت سنگین قاره پیما آغاز کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала