هشدار شاهزاده عربستان از احتمال جنگ با ایران

© AP Photo / Evan Vucciهشدار شاهزاده عربستان از احتمال جنگ با ایران
هشدار شاهزاده عربستان از احتمال جنگ با ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاهزاده عربستان سعودی درباره احتمال جنگ نظامی با ایران در طی 10-15 سال آینده هشدار داد.

سفر چند هفته‌یی ولیعهد عربستان سعودی به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
سفر چند هفته‌یی ولیعهد عربستان سعودی به امریکا
 به  گزارش اسپوتنیک، محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جریان سفرش به امریکا در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت:- "تحریم‌ها فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه نظام در ایران را افزایش خواهد داد".

ولیعهد سعودی افزود:- "بایستی به منظور جلوگیری از درگیری‌های نظامی(در منطقه) در تلاش‌های‌مان(برای تشدید فشارها علیه ایران) موفق شویم. در صورتی‌که تلاش‌های ما شکست بخورد، ما طی 10 تا 15 سال آینده با ایران وارد جنگ خواهیم شد".

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوی محمد بن‌سلمان با روزنامه وال‌استریت ژورنال هفته روان انجام شده که بخش‌هایی از آن روز گذشته منتشر شده است.

ولیعهد سعودی در بخش دیگری از این مصاحبه، درباره یمن مدعی شده است که اگر مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن نبود، بحران در این کشور بزرگتر و گسترده‌تر می‌شد.

بن‌سلمان گفت:- "اگر ما در سال 2015 مداخله نمی‌کردیم، یمن امروز بین حوثی‌ها و القاعده تقسیم می شد".

پیش از این، هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با بن سلمان در کاخ سفید دیدار داشت که از رئیس جمهور امریکا خواست تا توافق هسته ای با ایران (برجام) را لغو کند.

یادآوری می کنیم، که ریاض همیشه تهران را متهم به تهیه جنگ افزار به شکل غیر قانونی از جمله راکت های دوربرد برای شورشیان در یمن می کند.

جنگ یمن از سال 2014 آغاز شده است، که در یک طرف درگیری ها جنبش شیعه انصار الله و در طرف دیگر آن دولت و نیروهای شبه نظامی وفادار به رئیس جمهور یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی به رهبری سعودی قرار دارد.

مقام های دولتی یمنی از هوا و زمین توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی می شوند که در پاسخ آن ها حوثی ها به طور منظم به سوی عربستان سعودی راکت پرتاب می کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала