آیا افغانستان به سنگر دفاع برای واشنگتن تبدیل شده است؟

© AP Photo / Susannah Georgeآیا افغانستان به سنگر دفاع برای واشنگتن تبدیل شده است؟
آیا افغانستان به سنگر دفاع برای واشنگتن تبدیل شده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مجلس افغانستان می گویند، که افغانستان به عنوان سنگر دفاع از واشنگتن مورد استفاده قرار می گیرد.

انتقال سربازان امریکایی از عراق به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتقال سربازان امریکایی از عراق به افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس افغانستان به سخنان فرمانده نیروی دریایی امریکا درباره حضور نظامیان امریکایی در افغانستان امروز چنین واکنش نشان دادند:

نصرالله صادقی زاده گفت: براساس اظهارات «رابرت مولر» به این نتیجه می رسیم که امریکا برای تأمین منافع کشورش در افغانستان حضور دارد.
وی ادامه داد: پیمان امنیتی کابل- واشنگتن برای چه بوده و اگر برای تأمین امنیت واشنگتن این پیمان امضا شده باید درباره آن فکر دیگری کرد.
نادرشاه بحر نماینده ولایت غور هم با انتقاد از سخنان فرمانده امریکایی گفت:  افغانستان به سنگر دفاع، واشنگتن، مسکو و اسلام آباد تبدل شده است و پیمان امنیتی کابل- واشنگتن منافع آنها را تامین می کند.
کبرا مصطفوی نماینده مردم کابل در مجلس نیز از آغاز جنگ اطلاعاتی روسیه و امریکا در افغانستان هشدار داد و یاد آورشد،که اگر از این اقدام ها جلوگیری نشود خطر بزرگی افغانستان را تهدید می کند.
وی همچنین از عربستان سعودی انتقاد کرد که برای تروریست ها و گروه های تکفیری پول فراهم می کند تا افغانستان دچار جنگ و بحران کند.
به گفته مصطفوی عربستان سعودی از پول حج مسلمانان جهان در راستای اهداف سیاسی و تمویل مخالفان دولت این کشور استفاده می کند.

پیش از این، رابرت مولر فرمانده نظامیان دریایی امریکا در تازه ترین اظهارات خود از حضور نظامیان کشورش در افغانستان دفاع کرده و آن را در راستای منافع واشنگتن دانسته است.
وی گفته است که اگر نیروهای امریکا در افغانستان نبودند این امکان برای حمله دیگری همچون 11 سپتمبر در کشورش فراهم می شد.

یادآوری می کنیم، که همزمان با آغاز فصل تازه جنگ در افغانستان، پنتاگون از رسیدن یک هزار نیروی تازه امریکایی به افغانستان و جا به جایی این نیروها در قول اردوها و 36 کندک نیروهای افغانستان خبر می دهد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала