روسیه 50 دیپلمات بریتانیایی را اخراج می کند

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه 50 دیپلمات بریتانیایی را اخراج می کند
روسیه 50 دیپلمات بریتانیایی را اخراج می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که روسیه 50 کارمند ماموریت دیپلماتیک بریتانیا را در پاسخ به تصمیم انگلیس اخراج می کند.

امریکا و متحدان اش ۱۵۱ دیپلومات روس را در پیوند با قضیه مسمومیت اسکریپال اخراج کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا و متحدان اش ۱۵۱ دیپلومات روس را در پیوند با قضیه مسمومیت اسکریپال اخراج کرده اند
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: —"تفاوت بین شمار دیپلماته ای روسیه و انگلیسی بیش از 50 نفر است".

در همین راستا وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که درباره خروج دیپلمات های روسیه از کشورهای غربی، روسیه دست به اقدام باالمثل می زند و به همان تعداد دیپلمات های این کشورها را بیرون خواهد کرد.

بریتانیا و کشورهای غربی پس از آن دیپلمات های روسی را از کشورهای شان بیرون کردند که سرگئی اسکریپال مامور پیشین امنیتی روسیه و یولیا دخترش در یک پارک در سالزبری مسموم شدند.

یادآوری می کنیم، که سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا، دخترش روز 4 مارچ در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است، اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، چندین کشورعضو اتحادیه اروپا و همچنین امریکا، کانادا، ناروی، اکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در پیوند با قضیه سالزبری شماری از دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала