پاسخ تند اردوغان به پیشنهاد میانجیگری رئیس جمهور فرانسه

© AP Photo / Presidential Press Serviceپاسخ تند اردوغان به پیشنهاد میانجیگری رئیس جمهور فرانسه
پاسخ تند اردوغان به پیشنهاد میانجیگری رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در واکنش به پیشنهاد همتای فرانسوی خود برای میانجیگری میان ترکیه و کردهای سوریه گفت تو که هستی که می‌خواهی میانجیگری کنی؟


به گزارش اسپوتنیک،رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی از آغاز آمادگی‌های لازم برای انجام عملیات بیشتر برای پاکسازی تروریست‌ها در شهرهای راس العین، راس العرب و تل ابیض خبر داد. او در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: ترکیه هیچ قصد و نیتی برای آسیب رساندن به نیروهای ائتلافی و متحد کشورش در منطقه ندارد.
وی با اشاره به انتقال برخی از نیروهای پ.ک.ک از کوه‌های قندیل به منطقه سنجار گفت: "هر آن ممکن است به سنجار شبیخون بزنیم." اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به عملیات شاخه زیتون در سوریه گفت: "تاکنون سه هزار و800 تروریست خنثی شده‌اند." منظور از خنثی شدن تروریست‌ها، بازداشت، محاصره و یا کشته شدن آنهاست.
رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه از آنچه اقدامات مداخله‌جویانه فرانسه خواند، از امانوئل ماکرون انتقاد کرد. پیشتر در روز پنج‌شنبه دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، پاریس برای میانجیگری میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک عمدتا کرد سوریه آمادگی دارد و به این نیروها درباره حمایت فرانسه در برقراری ثبات در شمال سوریه اطمینان داده است.
اردوغان در ادامه تاکید کرد فرانسه رویکرد اشتباهی درباره سوریه در پیش گرفته است. او گفت: ما عمیقا از رویکرد کاملا اشتباهی که فرانسه نشان داده است، ناراحت شده‌ایم و امید داریم که سوءتفاهم پیش آمده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала