هند و پاکستان با هم به توافق رسیدند

© AP Photo / Prabhjot Gill, fileهند و پاکستان با هم به توافق رسیدند
هند و پاکستان با هم به توافق رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند و پاکستان پس از هفته‌ها تنش دیپلماتیک برای حل مناقشه بوجود آمده طبق توافق سال 1992 به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه هند با نشر بیانیه‌ای گفته که هند و پاکستان توافق کردند که مسائل مربوط به بدرفتاری و ایجاد مزاحمت برای دیپلمات های خود را در راستای توافق سال 1992 که مربوط به چگونگی رفتار با پرسنل دیپلماتیک و کنسولی هند و پاکستان می شود حل کنند.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه ای مشترک به همین موضوع اشاره کرد.

مقامات هندی اعلام کرده اند که این توافقنامه پس از دیدار سفیران هند و پاکستان با مقام های مسوول در دو کشور بدست آمده است.

یک مقام هندی تاکید کرد: اگرچه پاکستان سهیل محمود سفیر خود را برای مشورت به اسلام آباد فراخوانده بود اما بازگشت وی برای مراسم روز ملی پاکستان نشان دهنده بهبود شرایط میان دو کشور است.

بر اساس توافق 1992 دو کشور موظف به تامین شرایط کاری بدون مشکل برای مقامات دیپلماتیک و کنسولی دو کشور مطابق با قوانین بین المللی و بدون نقض امتیازات و مصونیت دیپلمات ها می باشند.

این توافق همچنین بیان می کند که دو طرف نباید اقدامات خصمانه و نظارتی مانند آزار و اذیت کلامی و فیزیکی، قطع کردن خطوط تلفن، تماس های تلفنی تهدید آمیز، تعقیب اتومبیل و ورود غیر مجاز به محل سکونت دیپلمات ها را انجام دهند.

هند و پاکستان در چند هفته گذشته یکدیگر را به بدرفتاری و ایجاد مزاحمت برای دیپلمات در دهلی نو و اسلام آباد متهم کرده بودند به گونه ای که پاکستان سفیر خود را از هند برای مشورت به اسلام آباد فراخواند.

هند نیز اعلام کرده است دیپلمات های این کشور به اندازه ای کافی برای مدت طولانی توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و زمان آن رسیده است که پاکستان به این اقدامات خود پایان دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала