60 کارمند وزارت ترانسپورت به اتهام دست‌داشتن در فساد به سارنوای معرفی شدند

© Flickr / Penn State60 کارمند وزارت ترانسپورت به اتهام دست‌داشتن در فساد به سارنوای معرفی شدند
60 کارمند وزارت ترانسپورت به اتهام دست‌داشتن در فساد به سارنوای معرفی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت ترانسپورت، پرونده های 60 تن از کارمندان این وزارت را که متهم به فساد و دست برد بر درآمدهای این وزارت استند، به لوی سارنوالی سپرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حمید الله طهماسی، وزیر ترانسپورت می‌‏گوید که در میان این افراد، شماری از رئیسان بخش ها در این وزارت نیز شامل اند: "در حدود 60 کارمند وزارت ترانسپورت که به اتهام فساد از سوی تفتیش داخلی وزارت شناسایی شده بودند، در هژده پرونده به لوی سارنوالی معرفی شده اند".
آقای طهماسی که امروز در یک نشست خبری در کابل سخن می زد، گفت که اقدامات اخیر برای جلوگیری از دست برد بردرآمدهای این وزارت سبب شده اند که درسه ماه نخست امسال مالی، بیش از 468 میلیون افغانی درآمدها را گرد آوری شوند: "تا زمانی که دروازه های برقی در 34 ولایت کشور ساخته نشوند و روند پرداخت پول های فزیکی کاهش نیابد مشکلات فساد وجود خواهند داشت، اما در این بخش ما برنامه های کوتاه مدت و درازمدت را عملی می سازیم که جلو این مشکل را بگیریم و درآمدها را افزایش دهیم".
اما، مسؤولان اتحادیه شرکت های مسافربری در کشور می گویند که اخاذی ها در مسیرراه ها و نبود ترمنیال های معیاری اکنون هم از مشکلات بزرگ فراراه کار آنان استند.
طلامحمد، یکی از مسؤولان این اتحادیه گفت: "شاید در این بخش اکنون مقدار پول از جیب دزدان کم شده باشد، اما بالای بارچالان ها و شرکت های بارچالانی اکنون هم ظلم می شود و اخاذی ها وجود دارند".
در همین حال، وزیر ترانسپورت می گوید که برای حل مشکلات تصدی های این وزارت و افزایش درآمدهای این تصدی ها، تلاش دارند جایدادهای غصب شده این تصدی ها را برگردانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала